Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hoşçakal Yalnızlık Merhaba Mutluluk: Aday Öğretmenlerin Üniversite Rehber Öğretmen ve Okul Rehber Öğretmenin Geribildirimine Karşı Olan İhtiyaç ve Beklentileri Üzerine Çalışma

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 13 - 29, 30.06.2021

Öz

Bu niteliksel çalışma, öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin uygulama dersleri sırasında aldıkları geribildirim ile ilgili ihtiyaç ve beklentilerine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri, katılımcı anketleri ve mülakat soruları ile toplanmıştır. Uygulama öncesi verilen anketin amacı öğretmen adaylarının uygulamaya başlamadan önceki öğretmenlik deneyimi üzerine alacakları geribildirime yönelik ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek iken; uygulama derslerinin bitimi ardından verilen ikinci anketin amacı da aynı aday öğretmenlerin dönem boyunca almış oldukları geribildirim ile ilgili ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanıp karşılanmamasının belirlenmesidir. Uygulama ortasında 3 aday öğretmen ile uygulanan yüz yüze mülakatın amacı ise bu kişilerin uygulama dersleri süresince yaşadıkları öğretmenlik deneyimi üzerine aldıkları geribildirime yönelik ihtiyaçlarını ve beklentilerini açığa çıkarmaktır.
Katılımcılar 3 ayrı üniversitede İngilizce Öğretmenliği Bölümü 4. sınıf öğrencileridir. Çalışmadaki hem katılımcı anket ve mülakat soruları iki odakta temellendirmiştir:1) Üniversitedeki uygulama koordinatörü olan öğretmenden geribildirim alan katılımcılar 2) Uygulama yapılan okuldaki rehber öğretmenden geribildirim alan katılımcılar. Bu çalışmanın katkılarının sırasıyla şöyle olması beklenmektedir: 1) Uygulama koordinatörleri ile okul uygulama öğretmenlerinin aday öğretmenlere daha iyi kılavuzluk etmeleri 2) Uygulama deneyimin daha etkili hale getirilerek öğretmen adaylarının ihtiyaç ve beklentilerine cevap verilmesi. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının, aldıkları geribildirime yönelik beklenti ve istekleri, mesleğe hazırlanmalarında önemli bir yeri olan uygulama derslerinin ve dolayısıyla öğretmen yetiştirme sürecinin daha verimli ve etkili geçmesinin nasıl sağlanabileceği ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Bigelow, R.M. (2002). Preservice Mentoring: Voices of mentors and proteges. Unpublished Ph. D., University of Wyoming, United States—Wyoming
  • Blank, M. A., & Sindelar, N. (1992). Mentoring as a professional development: From theory to practice. The Clearing House, 66(1), 22-27
  • Brinko, K. T. 1993. The Practice of Giving Feedback to Improve Teaching: What is Effective? The Journal of Higher Education. 64 (5). pp. 574-593.
  • Hudson, P. (2004) Toward identifying pedagogical knowledge for mentoring in primary science teaching. Journal of Science Education and Technology, 13(2), 215-225
  • Hudson, P. & Nguyen, T.M.H. (2008). What do Pre-service EFL Teachers Expect from Their Mentors?. AARE 2008: HUD08144
  • Malderez, A., & Bodoczky, C. (1999). Mentor courses: A resource book for teacher trainer. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Sinclair, C. (2003). Mentoring online about mentoring possibilities and practices. Mentoring and Tutoring: Partnership in Learning, 11(1), 79-94
  • Tang, S., Y., F. & Chow, A., W., K. 2007. Communicating Feedback in Teaching Practice Supervision in a Learning-Oriented Field Experience Assessment Framework. Teaching and Teacher Education. 23. pp. 1066-1085.
  • Wilson, E. K. 2006. The Impact Of An Alternative Model Of Student Teacher Supervision: Views Of The Participants. Teaching and Teacher Education. 22. pp. 22-31.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Simge Sübaşı 0000-0002-9139-4951

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sübaşı, S. (2021). Hoşçakal Yalnızlık Merhaba Mutluluk: Aday Öğretmenlerin Üniversite Rehber Öğretmen ve Okul Rehber Öğretmenin Geribildirimine Karşı Olan İhtiyaç ve Beklentileri Üzerine Çalışma. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 13-29.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017