Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Konuşma Becerilerini Geliştirmek için Dil Öğrenim Oyunları

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 73 - 83, 01.07.2024

Öz

Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için dil öğrenim oyunlarının önemine vurgu yapılmaktadır. Konuşma becerisinin dil öğrenme sürecindeki önemi, dilin iletişimin temel aracı olduğu ve konuşmanın iletişimi sağlayan unsurlardan biri olduğu belirtilmektedir. Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve dil öğreniminde kullanılabilecek oyunların üzerinde durulmaktadır. Oyunların öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmede etkili bir yöntem olduğu ve aktif katılımı teşvik ederek pratik yapma fırsatı sunduğu ifade edilmektedir. Öğretmenlerin bu oyunları kullanarak öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabileceği vurgulanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için dil öğrenim oyunlarının önemini ve etkisini incelemektir. Ayrıca, öğrencilerin karşılaşabileceği zorlukları ve dil öğreniminde kullanılabilecek oyunları ele alarak, öğretmenlerin dil öğrenim oyunlarını kullanarak öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabileceğini vurgulamayı hedeflemektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için dil öğrenim oyunlarının önemi vurgulanmakta ve öğretmenlere bu alanda daha etkili olabilmeleri için bilgiler sunulmaktadır. Bu çalışma, dil öğretimi alanındaki uygulamaları etkileyebilir ve dil öğrenim oyunlarının yaygınlaşmasına katkıda bulunabilir.

Kaynakça

  • Aktaş, T., & İşigüzel, B. (2013). Erken Yaşlarda Oyunlarla Yabancı Dil Öğretimi Kuram ve Uygulama. Nevşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Biçer, N., Çoban, İ., & Bakır, S. (2014). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Journal of International Social Research, 7(29).
  • Bumpass, F. Y. (1963). Teaching young students English as a foreign language. American Book Company.
  • Çamlıyer, H., & Çamlıyer, H. (1997). Eğitimin bütünlüğü içinde çocuk hareket eğitimi ve oyun. Emek Yayıncılık.
  • Çoban, B. (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. In S. Devecioğlu (Ed.),Nobel Yayın Dağıtım.
  • Darfilal, I. (2014/2015). The Effectiveness Of Using Language Games In Teaching Vocabulary: The Case Of Third Year Middle School Learners. University of Tlemcen.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı.Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2011). Yabancı dil öğretimi.Pegem Akademi.
  • Eby, G. (2013). Uzaktan Eğitim (UZE) Ortamlarının Tasarımı: Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü Yaklaşımı.Kültür Ajansı.
  • Er, A. (2008). Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlik Olarak Oyun Kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 301-310.
  • Faerch, C., Haastrup, K., & Phillipson, R. (1984).Learner Language and Language Learning. Multilingual Matters.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Oyun İle İngilizce Öğretiminin Uygulanması Ve Öğrenci Başarısına Etkisi (Elazığ Özel Bilgem İlköğretim Okulu Örneği). Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 179-195.
  • Göçer, A. (2015). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 21-36.
  • Gündüz, O., & Şimşek, T. (2014). Anlatma Teknikleri 2 Uygulamalı Konuşma Eğitimi El Kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Huyen, N. T. T., & Nga, K. T. T. (2003). Learning vocabulary through games. Asian EFL Journal, 5(4), 90-105.
  • İşisağ, K. U., & Demirel, Ö. (2010). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninin konuşma becerisinin gelişiminde kullanılması. Eğitim ve Bilim, 35(156).
  • Köksal, D., & Pestil, A. D. (2014). Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler. In A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler (s. 295-316).Pegem Akademi Yayınları.
  • Leong, L. M., & Ahmadi, S. M. (2017). An analysis of factors influencing learners’ English speaking skill. International Journal of Research in English Education, 2(1), 34-41. https://sid.ir/paper/349619/en
  • MEB (2007). Diksiyon ve Hitabet Dersi Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Melanlıoğlu, D. (2021). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Gizil Güç: Tutumlar. Kesit Yayınları.
  • Palanova, A. (2010). Use of Games in English Language Teaching. Masaryk University, Brno.
  • Renandya, W. A., & Nguyen, T. T. M. (2023). Teaching speaking in L2 contexts. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of Practical Second Language Teaching and Learning. Routledge.
  • Uberman, A. (1998). The Use Of Games For Vocabulary Presentation And Revision. Forum, 36(1), 20.
  • Wright, A., Betteridge, D., & Buckby, M. (2006). Games for language learning.Cambridge University Press.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı, G., & Yılmaz, Y. (2013). Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi.Pegem Akademi
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Engin Toksun 0009-0007-6974-1551

Erken Görünüm Tarihi 1 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2024
Kabul Tarihi 1 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Engin Toksun, D. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Konuşma Becerilerini Geliştirmek için Dil Öğrenim Oyunları. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 73-83.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017