In recent years, playful learning has attracted attention of diverse educations system from all over the world. There is a great effort to disseminate playful learning in early childhood education. The aim of this study is to review and summarize international studies conducted between 2012-2022 on early childhood teachers’ views on playful learning. With this purpose, 33 research studies from different education contexts were investigated. The finding of the study showed that there is a difference in the conception of the relationship between play and learning between western and eastern countries. Also, early childhood teachers face many challenges while implementing playful learning. The findings of the study will be a guide for teachers, families and policy practitioners.
Early childhood education playful learning teacher views semi-systematic review
TUBITAK
1059B192000293
Thanks to TUBITAK 2219 project for supporting my research for 12 months.
Son yıllarda, oyun yoluyla öğrenme, dünyanın her yerinden farklı eğitim sistemlerinin dikkatini çekmektedir. Erken çocukluk eğitiminde oyun yoluyla öğrenmeyi yaygınlaştırmak için büyük bir çaba bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2012-2022 yılları arasında okul öncesi öğretmenlerinin oyun yoluyla öğrenmeye ilişkin görüşlerini konu alan uluslararası araştırmaları incelemek ve özetlemektir. Bu amaçla farklı eğitim bağlamlarından 33 araştırma incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulgular, batı ve doğu ülkeleri arasında oyun ve öğrenme arasındaki ilişki anlayışında bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca, pek çok çalışmada erken çocukluk öğretmenleri oyun yoluyla öğrenmeyi uygularken birçok zorlukla karşılaşmaktadır. Araştırmanın bulguları öğretmenler, aileler ve politika uygulayıcılar için bir rehber olacaktır.
Okul öncesi eğitim oyun yoluyla öğrenme öğretmen görüşleri yarı sistematik derleme
1059B192000293
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1059B192000293 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023.
The previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . You can reach the past issues at the bottom part home page.