Bu çalışmada DS’lu çocuğu olan ana babaların, çocuklarının eğitimi, bakım ve sağlık durumu ile ilgili gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma, karma eşzamanlı (convergent) desene uygun biçimde yürütülmüştür. Araştırmanın nicel bölümüne 318, nitel bölümüne ise 15 Down Sendromlu çocuğu olan ana bab katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, Bailey ve Simeonsson (1988) tarafından geliştirilen ve son olarak Cavkaytar, Ardıç ve Aksoy (2014) tarafından Türk kültürüne uyarlaması yapılan Aile Gereksinimlerini Belirleme Aracı ile 9 maddeden oluşan bir Görüşme Formu kullanılmıştır. Nicel ver analizinde Tek yönlü ANOVA ve t testi kullanılmış; nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmada ana baba gereksinimleri üzerinde etkisi en büyük olan değişkenin ailenin aylık geliri ve en düşük olan değişkenin ise annenin eğitim düzeyi olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar, ana babaların eğitim düzeyi düştükçe maddi gereksinimlerinin ve çevreye açıklama gereksinimlerinin arttığını göstermiştir. Aile gelir düzeyinin ana babaların maddi ve çevreye açıklama gereksinimleri üzerinde anlamlı farklılığa neden olurken bilgi ile genel destek ve toplumsal hizmet gereksinimleri üzerinde etkisi olmadığı bulunmuştur. DS’lu bireyin yaşına göre ana babaların maddi, bilgi, genel destek ve toplumsal hizmet gereksinimlerinin anlamlı farklılıklar gösterdiği, çevreye açıklama gereksinimi içinse bu durum gözlenmemiştir. Son olarak, DS’lu çocuğun cinsiyetinin, maddi gereksinim dışındaki tüm gereksinim alanlarında anlamlı farklılıklara neden olduğu belirlenmiştir
Down Sendromlu bireyler Down Sendromlu Bireylerin Aileleri Down Sendromlu Ailelerin gereksinimleri
This study aimed to determine the needs of parents of children with Down syndrome regarding their children's education, care, and health status. The research was conducted by the mixed convergent design. 318 parents who had children with Down Syndrome participated in the quantitative part of the study and 15 in the qualitative part. The quantitative data was gathered by Family Needs Survey developed by Bailey & Simeonsson and adapted by Cavkaytar, Ardıç &Aksoy and qualitative data were collected through a semi-structured Interview Form consisting of 9 items. One-way ANOVA and t-test were used in quantitative data analysis; qualitative data were analyzed descriptively. The results showed that the variable with the greatest effect on the parents' needs was the family's income and the lowest variable was the mother's education level. It was found that as the parent's education level decreased, their financial needs and their need for disclosure to the environment increased. It was found that while family income caused a significant difference in parents' financial and environmental disclosure needs, it did not affect information and general support, and social service needs. Finally, it has been determined that the gender of the child with DS causes significant differences in all areas of need except financial needs.
Children with Down Syndrome The parents of children with Down Syndrome The needs of the Family with children with Down Syndrome
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023.
The previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . You can reach the past issues at the bottom part home page.