Bu araştırma, COVID-19 pandemisinin etkili olduğu 2020-2021 güz döneminde üniversiteye adım atan öğretmen adaylarının yaşantılarını anlamayı amaçlamaktadır. Durum çalışması deseninde yürütülen bu nitel araştırmada, üniversiteye çevrim içi olarak başlayan ve yalnızca bir dersi yüz yüze alabilen öğretmen adaylarının kaleme aldığı mektuplar tematik olarak analiz edilmiştir. Veriler, duygusal, akademik ve sosyal boyutlarda öğrencilerin yaşadığı zorlukları ve bu sürece dair geliştirdikleri başa çıkma stratejilerini ortaya koymaktadır. Bulgular, adayların yalnızlık, yabancılaşma ve belirsizlik gibi duygularla karşılaştıklarını; ancak öğretmenlik kimliğini içselleştirme, direnç geliştirme ve dayanışma gibi yollarla bu zorluklarla baş etmeye çalıştıklarını göstermektedir. Araştırma, pandemi döneminde yükseköğretim kurumlarında özellikle öğretmen adaylarına yönelik psikososyal destek mekanizmalarının önemine dikkat çekmektedir.
Pandemi çevrimiçi eğitim öğretmen adayları üniversiteye geçiş öğrtemen kimliği duygusal deneyimler durum çalışması
Proje değil
This study aims to understand the experiences of pre-service teachers who began their university education during the Fall semester of 2020–2021, amidst the impact of the COVID-19 pandemic. Designed as a qualitative case study, the research analyses letters written thematically by students who started university online and were permitted to attend only a single face-to-face course. The data reveal the emotional, academic, and social challenges students faced, as well as the coping strategies they developed during this period. The findings show that participants experienced feelings of loneliness, alienation, and uncertainty; however, they also attempted to overcome these difficulties by internalising their teacher identity, building resilience, and seeking solidarity. These findings underscore the critical need for robust psychosocial support mechanisms for preservice teachers in higher education during crises.
Pandemic online ducation preservice teachers university transition teacher idendity emotional experiences case study
Başkent Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimlerden etik kurul onayı alınmıştır. (E-62310886-605-369253 sayı ve 15 Ağustos 2024 tarih)
Yok
Proje değil
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | Proje değil |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 4 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı |
Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023.
The previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . You can reach the past issues at the bottom part home page.