BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNET REKLAMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ İNANÇ VE TUTUMLARININ REKLAM İZLEME DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2017, , 0 - 0, 23.03.2017
https://doi.org/10.18221/bujss.303366

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de tüketicilerin, internet reklamlarına yönelik inanç ve tutumlar arasındaki ilişkiyi ve reklam izleme davranışları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda yapılan literatür taraması çerçevesinde internet reklamcılığı, internet reklamlarına yönelik tutum araştırmaları konuları incelenmiştir. Araştırmada internet inanç faktörlerinin tutumlar üzerindeki etkisi, tutumların davranışsal tepkiler üzerindeki etkisi, tutumların, inanç faktörleri ve davranışsal tepkiler arasında aracılık rolü üstlenip üstlenmediği incelenmiştir.

Kaynakça

  • Coşkun, Ayşe Nazlıhan. (2007) İnternet Reklamlarının Tüketici Davranışlarına Etkisi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, 2007.
  • Kotler, Keller. (2012) Marketing Management Global Edition 14e. Edinburg: Pearson Education Limited, 2012.
  • Kırcova, İbrahim. (2012) İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları, 2012.
  • Mahmoud, Ali Bassam. (2013) «Syrian Consume: Beliefs, Attitudes and Behavioral Responses.» VERSLAS: TEORIJA IR PRAKTIKA, 14 4 2013: 297-307.
  • Odabaşı, Yavuz. Barış, Gülfidan (2012) Tüketici Davranışı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2012.
  • Onay Atılım. (2012) «Reklama Yönelik Tutumlar: Nitel Bir Araştırma» Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt 1, Sayı 4, 9 2012, 54
  • Taşoğlu, Nihal Paşalı. (2009) Pazarlama İletişimi, Bütünsel Bir Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık, 2009.
  • Tekinalp, Şermin. Uzun, Ruhdan (2013) İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2013
  • Uçar, Fatma. (2013) «Tüketicilerin İnternet Reklamlarına Yönelik Tutumları.» Selçuk İletişim, 1 8 2013, 128-143.
  • Yükselen, Cemal. (2013) Pazarlama İlkeler, Yönetim Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık, 2013.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Görkem Cömert

Prof. Dr. Cemal Yükselen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Cömert, G., & Yükselen, P. D. C. (2017). İNTERNET REKLAMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ İNANÇ VE TUTUMLARININ REKLAM İZLEME DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1). https://doi.org/10.18221/bujss.303366

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy