Yoğun
bir rekabetin yaşandığı günümüzde markalar, müşterilerini elde tutmak ve yeni
müşteriler kazanmak için iletişimin yoğunluğunu arttırma ihtiyacı
duymaktadırlar. Internet ve sosyal medyanın etkisiyle, tek taraflı iletişim
kadar iki taraflı iletişim de önem kazanmış ve markalar her an müşterileriyle
ikili iletişimde kalarak iletişimi sürekli ve birebir hale getirmişlerdir. Bu
şekilde onların tatmin düzeyini ve güvenlerini yükseltmeyi hedeflemişlerdir. Çalışmanın
amacı; tek yönlü ve çift yönlü marka iletişiminin müşteri tatmini üzerindeki ve
marka güveni üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu noktada marka güveni bilişsel ve
duyuşsal olmak üzere iki farklı şekilde ele alınmıştır. Bu amaçla Kocaeli de 18
yaş ve üzeri kullanıcıları kapsayan araştırma neticesinde; müşteri tatminini
her iki iletişim türü etkilemekle birlikte tek yönlü marka iletişiminin etki
düzeyinin daha yüksek olduğu ve müşteri tatmininin bilişsel ve duyuşsal marka
güveni olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
Bölüm | Derleme Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy