Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SELFİE’NİN KİNESTETİK VAATLERİ

Yıl 2017, , - , 22.12.2017
https://doi.org/10.18221/bujss.335924

Öz

Portre görüntünün tarihinde kendine
has bir tür olarak belirmiştir. Portre sadece bir insanın kendilik tasviri
değil, ortamdan kendisini ayırmak üzere çerçevelemesidir. Portrenin neyi
saptadığıyla beraber neyi dışarıda bıraktığı da önemlidir. Akıllı telefonların
bir özelliği olarak gelişen selfie; bu çerçevelemeye daha dinamik bir
performans katmıştır. Artık çekilenle çeken aynı elle bir performans
gerçekleştirmekte ve çekilen şey bir obje olmak yerine, ‘kendimi çekme eylemini
de çeken bir kendimi gösteren beni gör” eylemine dönüşmektedir. Bir starın
performans alanı ya da bir sporcunun işini performans alanı, kabiliyetini ya da
gücünü sergileme alanı olarak kullanabilmektedir. Bu açılardan bakıldığında bu
çalışmanın amacı selfie’nin kinestetik sınırı ve vaatleri saptamaktır. Yöntem
olarak argümantasyon ve selfie çalışmalarına yönelik görsel içerik analizi
kullanılmıştır. Selfie’nin türsel olarak yavaş yavaş pedagojik, holografik, ailevi
ya da hikâyesel formlara dönüşmesi (tasvir gücündeki yenilikler) bu modern
‘jenerik kimlik’ için yeni kinestetikler sunabilmekte midir?

Kaynakça

  • Binark, M., vd. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Cruz, E. G. ve Meyer, E. T. (2012), “Creation and Control in the Photographic Process: iPhones and the Emerging Fifth Moment of Photography”, Photographies 5(2), s. 203-221.
  • Dines, G. (2010), Pornland: How Porn Has Hijacked Our Sexuality. Boston: Beacon Press.
  • Foucault, M. (1970), The Order of Things. New York: Pantheon.
  • Foster, H. (2011), Zoraki Güzellik. İstanbul: Ayrıntı.
  • Frosh, P. (2015), “The Gestural Image: The Selfie, Photography Theory, and Kinesthetic Sociability”, International Journal of Communication, 9, s. 1607-1628. Shakespeare, W. (2008), Hamlet. İstanbul: İş Bankası Kültür.
  • Keating, F. (2014), “Selfies Linked to Narcissism, Addiction and Mental Illness, Say Scientists”, International Business Times (23.03.2014), http://www.ibtimes.co.uk/selfies-linked-narcissism-addiction-mental-illness-say-scientists-1441480, adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 26.06.2017). Keltek, Y. (2016), 20. Yy Sanatında Otoportre Tekniklerinin Günümüz Sanatı İçinde ‘Özçekim’ Kavramıyla İlişkilendirilmesi, Yayımlanmamış YL Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi.
  • Krause, J. (2005). Photo Idea Index. Cincinnati: F+W.
  • Lasch, C. (2006), Narsisizm Kültürü. İstanbul: Bilim ve Sanat.
  • Marcus, L. (2014), “#Holocaust Selfies are Inevitable if You Turn Solemn Sites into Tourist Traps”, the Guardian (09.10.2014), https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/09/holocaust-selfies-solemn-sites-tourist-traps, adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 29.06.2017).
  • Peharec, Z. (2015), Selfies: Consumer Behaviour and Mass Communication, Yayımlanmamış YL Tezi, İzmir: Yaşar Üniversitesi Enstitüsü.
  • Su, S. (2017), “Selfie: Narsisizm Kültürünün Bir Semptomu”, Birikim (17.03.2017), http://www.birikimdergisi.com/guncel-yazilar/8220/selfie-narsisizm-kulturunun-bir-semptomu, adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 29.06.2017).
  • Tifentale, A. (2014), “The Selfie: Making sense of the ‘Masturbation of Self-Image’ and the ‘Virtual Mini-Me’”, February 2014, Selfiecity.Net, https://d25rsf93iwlmgu.cloudfront.net/downloads/Tifentale_Alise_Selfiecity.pdf adresinden edinilmiştir (Erişim Tarihi: 26.04.2017).
  • Uzundumlu, Ö. (2015), Bir İletişim Formu Olarak Sosyal Medyada Fotoğraf Paylaşımı: Selfie Örneği, Yayımlanmamış YL Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Volkan Yücel 0000-0003-4240-3206

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Yücel, V. (2017). SELFİE’NİN KİNESTETİK VAATLERİ. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2). https://doi.org/10.18221/bujss.335924

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy