BibTex RIS Kaynak Göster

ŞEHİR PAZARLAMASI KAPSAMINDA MARKA KİŞİLİĞİ VE MARKA SADAKATİ İLİŞKİSİ - “Edirne İli Örneği”

Yıl 2015, , 118 - 136, 30.07.2015
https://doi.org/10.18221/bujss.18166

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, Edirne İlini ziyaret eden yerli turistlerin Edirne'yi hangi marka kişiliği
özellikleri ile algıladıklarını ve marka kişiliği boyutları ile turistlerin marka sadakatlari arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma verilerinin analizi aşamasında, "Yüzde ve Frekans Dağılımı",
"Açıklayıcı Faktör Analizi" ve "Korelasyon Analizi" kullanılmıştır. Aynı zamanda, sosyo-demografik
özellikler ile marka kişiliği ve sadakati boyutları arasındaki ilişkileri belirlemek için Mann-Whitney U
ve Kruskal-Wallis Testleri'nden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, marka kişiliğinin "samimiyet",
"heyecan", "sofistike" ve "yetkinlik" boyutları ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, "samimiyet" ve "sofistike" boyutlarının marka sadakati ile ilişkisi diğer
değişkenlerden daha güçlüdür.

Kaynakça

  • Aaker J. L., “Dimensions of Brand Personality”, Journal of Marketing Research, 1997, 34 (3): 347-356.
  • Artuğer, S. ve F. Ercan, “Marmaris’in Destinasyon Kişiliğini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015, 8(36): 787-793.
  • Azoulay A. ve Kapferer J. N., “Do Brand Personality Scales Really Measure Brand Personality?”, Journal of Brand Management, 2003, 11 (2): 143-155.
  • Chen, C. ve S. Phou, “A Closer at Destination: Image, Personality and Loyalty”, Tourism Management, 2013, 36: 269-278.
  • Chen, Joseph S. ve Doğan Gürsoy. “An Investigation of Tourists’ Destination Loyalty and Preferences”, International Journal Contemporary Hospitality Management, 2001, 13(2): 79-85.
  • Chiu K. K. S., Chiu, K. P., Hsu, M. K. ve Chang T. Y. T., “The Relationships Among Brand Personality, Brand Preferences, and Customer Perceived Value: An Empirical Study in Taiwan for the Luxury Goods Industry”, Advences in Marketing, Proceedings of the Annual Meeting of the Association of Collegiate Marketing Educators, 4-8 March 2008, Houston TX, 2008, 96-109.
  • ETC Research Group. City Tourism and Culture - The European Experience. Brussels: February 2005.
  • Freling, T. H. ve L. B. Forbes, “An Empirical Analysis of the Brand Personality Effect”, The Journal of Product and Brand Management; 2005; 14(7): 404-413.
  • Gertner, R. K., “Nation Brand Personality: Students’ Perceptions of Tourism and Study Abroad Destinations”, International Review of Business Research Papers, 2011, 7(6): 115-127.
  • Giraldi, A., “Destination Personality, Self-Congruity, and Tourist Behavioural Intentions: An Application of Theories to the City of Rome”, http://www.marketing-trends-congress.com/archives/2013/pages/PDF/711.pdf, 2012, E.T.: 02.07.2015.
  • Guthrie M., Kim H. ve Jung J., “The Effects of Facial Image and Cosmetic Usage on Perceptions of Brand Personality”, Journal of Fashion Marketing and Management, 2008, 12(2): 164-181.
  • Jacoby, J. ve D. B. Kyner, “Brand Loyalty versus Repeat Purchasing”, Journal of Marketing Research, 1973, 10: 1-9.
  • Jurdana, D. S. ve Z. Susilovic, “Planning City Tourism Development: Principles and Issues”, Tourism and Hospitality Management, 2006, 12(2): 135-144.
  • Kurtuluş Dündar, Sema, “Ülkelerin Marka Kişiliği Üzerine Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2008, 22(2): 285-300.
  • Hosany, S.; Y. Ekinci ve M. Uysal, “Destination Image and Destination Personality”, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2007, 1(1): 62-81.
  • İslamoğlu, A. H. ve D. Fırat, Stratejik Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, 2011.
  • Kanıbir, H.; S. Nart ve R. Saydan, “Şehir Pazarlamasında Marka Kişiliğinin Etkisi: Algılanan Marka Kişiliği - Turistlerin Tavsiye Etme Davranışı İlişkisi”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 06, Temmuz 2010, ss. 53-84.
  • Kalaycı, Ş.,“Faktör Analizi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ed.:Şeref Kalaycı. İkinci Basım. Ankara: Asil Yayın, 2006.
  • Kastenholz, Elisabeth, Maria Joao Carneiro ve Celeste Eusebio, Studying Visitors Loyalty to Rural Tourist Destinations, Editör: Metin Kozak ve Luisa Andreu, Amsterdam: Elsevier, 2006.
  • Law, Christopher M., Urban Tourism – Visitor Economy and the Growth of Large Cities. Birinci Basım. London: Continuum Press, 2002.
  • Lau Anita L. S. ve Bob McKercher. “Exploration versus Acquisition: A Comparison of First-Time and Repeat Visitors”, Journal of Travel Research, February 2004, 42: 279-285.
  • Lee, S., W. G. Kim ve H. J. Kim, “The Impact of Co-Branding on Post-Purchase Behaviours in Family Restaurants”, Hospitality Management, 2006, 25(2): 245-261.
  • Lı, Xiaocui and Lei Zhang,“Approaches to Build Brand Personality for Chinese Corporations”, International Conference on Management and Service Science, 2011, 12-14 August.
  • Lin, L. Y., “The Relationship of Consumer Personality Trait, Brand Personality and Brand Loyalty: An Empirical Study of Toys and Video Games Buyers”, Journal of Product & Brand Management, 2010, 9(1): 4 – 17.
  • McKercher, Bob ve Donna Y. Y. Wong, “Understanding Tourism Behavior: Examining the Combined Effects of Prior Visitation History and Destination Status”, Journal of Travel Research, November 2004, 43: 171-179.
  • Oppermann, Martin. “Tourism Destination Loyalty”, Journal of Travel Research, 2000, 39, 1: 78-84.
  • Özdamar, K., Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Kaan Kitabevi, 2004.
  • Purkayastha S., “Brand Personality: An Empirical Study of Four Brands in India”, The IUP Journal of Management Research, 2009, VIII(4): 7-20.
  • Reid, Laurel J. ve Stanley D. Reid, “Communicating Tourism Suppliers: Services Building Repeat Visitor Relationships”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 1993, 2, 2/3: 3–20.
  • Smith, T. A., “The Personality Trait Predictors of Brand Loyalty”, Academy of Business Research Journal, 2012, Volume 3: 6-20.
  • Sop, S. A.; B. Kılıç ve H. Akyurt Kurnaz, “Destinasyon Kişiliği ve Memnuniyet İlişkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, 13. Ulusal Turizm Kongresi, 6-9 Aralık 2012, Antalya, s. 1123-1138.
  • Suh, Yong Kun ve William C. Gartner, “Prefences and Trip Expenditures-A Content Analysis of Visitors to Seul, Korea”, Tourism Management, 2004, 25: 127-137.
  • Sungur, O., “Bölüm 6: Korelasyon Analizi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Editör: Doç.Dr. Şeref Kalaycı, 5. Baskı, Asil Yayın, Ankara, 2010.
  • Uca Özer, S., B. Çavuşgil Köse ve D. Küçükaltan, “KÜLTÜREL BİR DESTİNASYON OLARAK EDİRNE- Yabancı Turist Potansiyelini Belirlemeye Yönelik Bir Tahmin (Forecast) Analizi”, Social Sciences Research Journal, Volume 3, Issue 1, pp. 1-11, (March 2014), ISSN: 2147-5237.
  • Yüksel, A., F. Yüksel ve Y. Bilim, “Destination Attachment: Effects on Customer Satisfaction and Cognitive, Affective and Conactive Loyalty”, Tourism Management, 2010, 31: 274-284.
  • Zeithaml, V. A.; L. L. Berry ve A. Parasuraman, “The Behavioral Consequences of Service Quality”, Journal of Marketing, (April 1996), Vol. 60 31-46.
  • http://www.edirnekulturturizm.gov.tr/TR,139948/istatistikler.html, E.T.: 07.07.2015.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Selda Uca Özer

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Uca Özer, S. (2015). ŞEHİR PAZARLAMASI KAPSAMINDA MARKA KİŞİLİĞİ VE MARKA SADAKATİ İLİŞKİSİ - “Edirne İli Örneği”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 118-136. https://doi.org/10.18221/bujss.18166

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy