MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Tuğba Uzunkaya [1]


Yoğun bir rekabetin yaşandığı günümüzde markalar, müşterilerini elde tutmak ve yeni müşteriler kazanmak için iletişimin yoğunluğunu arttırma ihtiyacı duymaktadırlar. Internet ve sosyal medyanın etkisiyle, tek taraflı iletişim kadar iki taraflı iletişim de önem kazanmış ve markalar her an müşterileriyle ikili iletişimde kalarak iletişimi sürekli ve birebir hale getirmişlerdir. Bu şekilde onların tatmin düzeyini ve güvenlerini yükseltmeyi hedeflemişlerdir. Çalışmanın amacı; tek yönlü ve çift yönlü marka iletişiminin müşteri tatmini üzerindeki ve marka güveni üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu noktada marka güveni bilişsel ve duyuşsal olmak üzere iki farklı şekilde ele alınmıştır. Bu amaçla Kocaeli de 18 yaş ve üzeri kullanıcıları kapsayan araştırma neticesinde; müşteri tatminini her iki iletişim türü etkilemekle birlikte tek yönlü marka iletişiminin etki düzeyinin daha yüksek olduğu ve müşteri tatmininin bilişsel ve duyuşsal marka güveni olumlu yönde etkilediği görülmüştür. 

Marka İletişimi, Marka Güveni, Bilgisayar Markaları
  • Chai, J., Malhotra, N., Alpert, F. (2015). A Two-Dimensional Model of Trust –Value– Loyalty in Service Relationships, Journal of Retailingand Consumer Services, Vol. 26, 23–31
  • Chandio, Z., Qureshi, M., Ahmed, S. (2015). Brand trust, customer satisfaction and Brand Loyalty-A Cross Examination, Journal of Business Strategies, 9(1), 63-82
  • Chih, W., Liou, D., Hsu, L. (2015). From Positive and Negative Cognition Perspectives to Explore E-Shoppers’ Real Purchase Behavior: An Application of Tricomponent Attitude Model, Information Systems and e-Business Management, 13(3), 495–526
  • Chinomona, R. (2016). Brand communication, brand image and brand trust as antecedents of brand loyalty in Gauteng Province of South Africa, African Journal of Economic and Management Studies, 7(1), 124-139
  • Dowell, D., Morrison, M., Heffernan, T. (2015). The Changing İmportance of Affective Trust and Cognitive Trust Across the Relationship Lifecycle: A Study of Business-to-Business Relationships, Industrial Marketing Management, Vol.44, 119–130
  • Hsiung, L. (2011). A Study On The Relations Between The Brand İmage and Customer Satisfaction in Catering Businesses, African Journal of Business Management 5(18), 7732-7739
  • Lee, D., Moon, J., Kim, Y., Yi, M. (2015). Antecedents and Consequences of Mobile Phone Usability: Linking Simplicity and İnteractivity to Satisfaction, Trust, and Brand Loyalty, Information & Management, 52(2), 295–304
  • Lin, Yi Hsin. (2015). Innovative brand experience's influence on brand equity and brand satisfaction, Journal of Business Research, 68(11), 2254–2259 Moraga, E., Parraga, A., Gonzalez, J., “Customer Satisfaction And Loyalty: Start With The Product, Culminate With The Brand”, Journal of Consumer Marketing, 25(5), 302–313
  • Moraga, E., Parraga, A., Gonzalez, J., “Customer Satisfaction And Loyalty: Start With The Product, Culminate With The Brand”, Journal of Consumer Marketing, 25(5), 302–313
  • Rubio, N., Villaseñor, N., Yagüe, M. (2017). Creation of Consumer Loyalty and Trust in The Retailer Through Store Brands; The Moderating Effect of Choice of Store Brand Name, Journal of Retailingand Consumer Services, Vol.34, 358–368
  • Şahin, A., Zehir, C., Kitapçı, H. (2012). Does Brand Communication Increase Brand Trust? The Empirical Research on Global Mobile Phone Brands, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol.58, 1361 – 1369
  • Zur, A., Leckie, C., Webster, C. (2012). Cognitive and Affective Trust Between Australian Exporters and Their Overseas Buyers, Australasian Marketing Journal, 20(1), 73–79
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Tuğba Uzunkaya
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 22 Aralık 2017

Bibtex @araştırma makalesi { bujss332360, journal = {Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1307-5063}, eissn = {2667-4955}, address = {}, publisher = {Beykent Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {10}, pages = { - }, doi = {10.18221/bujss.332360}, title = {MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA}, key = {cite}, author = {Uzunkaya, Tuğba} }
APA Uzunkaya, T . (2017). MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 10 (2) , . DOI: 10.18221/bujss.332360
MLA Uzunkaya, T . "MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2017 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/bujss/issue/32982/332360>
Chicago Uzunkaya, T . "MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2017 ):
RIS TY - JOUR T1 - MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA AU - Tuğba Uzunkaya Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.18221/bujss.332360 DO - 10.18221/bujss.332360 T2 - Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 10 IS - 2 SN - 1307-5063-2667-4955 M3 - doi: 10.18221/bujss.332360 UR - https://doi.org/10.18221/bujss.332360 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %A Tuğba Uzunkaya %T MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %D 2017 %J Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1307-5063-2667-4955 %V 10 %N 2 %R doi: 10.18221/bujss.332360 %U 10.18221/bujss.332360
ISNAD Uzunkaya, Tuğba . "MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 / 2 (Aralık 2017): - . https://doi.org/10.18221/bujss.332360
AMA Uzunkaya T . MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 10(2): -.
Vancouver Uzunkaya T . MARKA İLETİŞİMİNİN MARKA GÜVENİNE ETKİSİ, BİLGİSAYAR MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 10(2): -.