Contrary to some critics who read in Pamuk’s The New Life strains of Sufi sentiments and Sufi tendencies, I want to argue that Pamuk, in this narrative, mocks the Sufi experience.
Yeni Hayat, Sûfi deneyimi ile alay etmektedir. Tasavvufun temel konuları, romanda mevcut olarak
görülmektedir. Osman, Canan ve meleği bulmayı umut ettiği yolculuğuna bir Sûfi Dervişi gibi başlar.
Tasavvuf edebiyatında, kadın (aşk) varoluşu ve Tanrıyı simgelemektedir, ancak, Osman'ın Canan'a olan
aşkı, ruhani olmaktan çok bedenseldir. Yolculuk ilerledikçe, Pamuk, Tanrıyı aramaktan çok intikam
peşinde koşan bir yolcuyu alaycılıkla gösterir. Sûfi geleneğiyle alay etmek, yeni hayatın arayışının bir
inançtan, saplantıya dönüşümüyle, öykülemede daha belirgin hale gelir. Pamuk'un, sufi yolcuyla alay
etmesi, Osman'ın, yolculuğun sonunda, aradığı meleğin sahte olduğunu anlayarak, yaşadığı hayal
kırıklığı içinde ölmesi ile sonlanmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy