Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK SİNEMASININ USTA YÖNETMENİ ÖMER LÜTFÜ AKAD ÜZERİNE

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 1, 84 - 93, 06.04.2011

Öz

Ömer Lütfü Akad, lived such a productive, social, aesthetic cinematic adventure as he stated at his biographyessay "Between the Light and Darkness", that have many things to say to the film makers and young generations of directors. He left his films behind, that would be watched many times and to be discussed. Akad created his unique film language, and would be called as "auteur" in Turkish cinema. Akad's, unadorned, clear poetic cinematic language has influenced the other realist film directors. This article would be a guiding light to understand Ömer Lütfü Akad's mastery cinema and his artistic, cultural legacy that he left to Turkish cinema. 

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • AKAD, Lütfi Ömer (2004) , Işıkla Karanlık Arasında, İstanbul: T. İş Bankası Yayınları
  • GÜÇHAN, Gülseren (1992) , Toplumsal Değişme ve Türk Sineması, Ankara: İmge Kitabevi
  • Yayınları
  • KAYALI, Kurtuluş (1994), Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması, Ankara: Ay Yıldız
  • Yayınları
  • MAKAL, Oğuz (1994), Türk Sinemasında İç ve Dış Göç Olayı-Sinemada Yedinci Adam,
  • İzmir: Ege Yayıncılık
  • SCOGNAMILLO, Giovanni (1988), Türk Sinema Tarihi II, İstanbul: Metis Yayınları
  • http://www.gazetevatanemek.com/

TÜRK SİNEMASININ USTA YÖNETMENİ ÖMER LÜTFÜ AKAD ÜZERİNE

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 1, 84 - 93, 06.04.2011

Öz

Ömer Lütfü Akad* deneme-biyografi kitabının başlığındaki gibi Işıkla Karanlık Arasında yarattığı aydınlık
alanda sessiz, ancak verimli, film yapacaklara ve yeni kuşak yönetmenlere toplumsal, estetik çok şey söyleyen
bir sinema serüveni yaşadı. Geride üzerinde defalarca izlenmesi, durulması gereken yol açan filmler bıraktı.
Akad kendi özgün sinema dilini yaratmış, "auteur" olarak adlandırılacak az sayıdaki sinemacılarımızdandır.
Akad'ın yalın, doğal, duru bir şiirselliği yansıtan sinema dili gerçekçi geleneği önemseyen başka sinemacıları da
etkilemiştir. Ömer Lütfü Akad ustanın sinemasını ve Türk sinemasına bıraktığı önemli sanatsal, kültürel mirasın
değerlendirilmesi için, bu yazı yol gösterici olacaktır.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • AKAD, Lütfi Ömer (2004) , Işıkla Karanlık Arasında, İstanbul: T. İş Bankası Yayınları
  • GÜÇHAN, Gülseren (1992) , Toplumsal Değişme ve Türk Sineması, Ankara: İmge Kitabevi
  • Yayınları
  • KAYALI, Kurtuluş (1994), Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması, Ankara: Ay Yıldız
  • Yayınları
  • MAKAL, Oğuz (1994), Türk Sinemasında İç ve Dış Göç Olayı-Sinemada Yedinci Adam,
  • İzmir: Ege Yayıncılık
  • SCOGNAMILLO, Giovanni (1988), Türk Sinema Tarihi II, İstanbul: Metis Yayınları
  • http://www.gazetevatanemek.com/
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Oğuz Makal

Yayımlanma Tarihi 6 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Makal, O. (2011). TÜRK SİNEMASININ USTA YÖNETMENİ ÖMER LÜTFÜ AKAD ÜZERİNE. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 84-93.

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy