Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMADA POSTMODERNİZM

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 65 - 86, 06.09.2012

Öz

Belirli bir tarihsel dönemin ifadesi olan postmodernizmin, kültür ve sanat alanında olduğu gibi sinema alanında da varlığı tartışma konusu olsa da, toplumsal değişimi ifade etmek için kullanılan pek çok kavramdan biri olduğu aşikardır. Kültür ve sanat ürünlerinde görülen ve postmodernizm olarak ifade edilen kültürel ve estetik eğilim, kendini sinema alanında da görünür kılmış, artık yüksek kültür ile popüler kültür arasındaki ayrımların ortadan kalktığından bahsedilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı birkaç film özelinde, sinema da postmodernizmin göstergelerini inceleyerek, postmodernizmin sinemada varlığını sorgulamak olacaktır.

SİNEMADA POSTMODERNİZM

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 65 - 86, 06.09.2012

Öz

Postmodernism as an expression of a historical period became a critical subject both in the field of

culture/art and cinema. However it has been one of the terms to express the social change. Postmodernism as a

cultural and aesthetic trend which is visible in the cultural and artistic products became visible in cinema as well

and from now on it was mention that the borders between high and popular culture was disappeared. The

purpose of this study is, specifically through the help of a few films, to investigate the images of postmodernism

and questionize the presence of postmodernism in the field of cinema. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Dilek Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçak, D. (2012). SİNEMADA POSTMODERNİZM. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 65-86.

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy