Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), kurumlar ve toplumsal çevre arasında karşılıklı anlayışı temin
etmek için kullanılan ve son yıllarda popülaritesi artmış olan bir kavramdır. Temelde, halkla ilişkiler
çalışmalarında İki Yönlü Simetrik Model çerçevesinde kurum itibarını yükseltmek ve karşılığında kredibilite
sağlamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar günümüz koşullarında hayati bir önem taşımaktadır. Bu
çalışmada, İMKB'de işlem gören mevduat bankalarının kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, çeşitli finansal
göstergelerle birlikte okunmak istenmektedir. Makalenin amacı ise tanıtım boyutu üzerinden bankaların
kurumsallaşmaya verdiği önem ve bu önem derecesinin oluşturduğu kimi sonuçlara belirim kazandırmaktır.
Çalışmanın sonucunda; tanıtım çalışmalarına önem vermeyen bankaların kar marjının düşük olduğu, yalnızca
reklam veya halkla ilişkiler çalışmalarına önem veren bankaların ise yüksek tanıtım harcamalarının karşılığını
görece alamadıkları; en yüksek kar marjının iki tanıtım unsurunu koordineli olarak kullanan bankaların elde
ettiği gözlemlenmiştir.
Halkla İlişkiler Bankacılık Finans Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Corporate Social Responsibility is a concept that, in order to ensure mutual understanding between corporations
used in the social environment and it has increased in popularity in recent years. Basically, this kind of studies
are performed in the field of public relations for the institution's reputation and credibility to raise and these are
of vital importance in today's conditions. In this study, corporate social responsibility activities of deposit banks
in Istanbul Stock Exchange are aimed to read along with a variety of financial indicators. The purpose of this
article is to reveal the importance of the institutionalization of banks, through promotional activities. Futhermore,
some results created by this article is to reveal another purpose. As a result of the study, it has been observed that
profit magrin is generally low in banks do not give importance promotional activities and banks only gives an
importance to advertising or public relations can not have relatively an intended outcomes of promotional
expenditures; it has been seen that banks use advertising and public relations operations in harmony, gain the
highest profit margin
Public Relations Banking Finance Corporate Social Responsibility
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy