Bu çalışma, küreselleşmenin çağdaş sanatın ticarileşmesine etkilerini sanatın dağıtım kanalları üzerinden inceleyerek ortaya koymaya çalışmaktadır. Küreselleşme sürecinde ülkeler arası kültürel ve ekonomik etkileşimin artması, ticaret sınırlamalarının azalması, çağdaş sanatın alım ve satımını kolaylaştırmış, yaygınlaşmasına yardımcı olmuştur. Çin, Hindistan, Brezilya gibi ekonomik güç kazanan yeni ülkelerin ortaya çıkmasıyla birlikte sanatın üretimi ve tüketimi Batı'yla sınırlı kalmamış, küresel ölçeğe ulaşmıştır. Yeni ekonomiler ve neo-liberal yaklaşımlarla ortaya çıkan süper zengin kitlenin antik eserler ve eski ustaların yapıtlarından ziyade giderek daha fazla çağdaş sanata yatırını yapması, bu sanat türünün üretim-tüketim döngüsünde bir katalizör işlevi görmüştür. Bugün, çağdaş sanat en çok alınıp satılan sanat kategorisi hâline gelmiştir.
Küreselleşme sanat pazarı bienal sanat fuarı müzayede sanat ve para ilişkisi Türkiye'de çağdaş sanat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy