Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA BAĞLILIĞI BELİRLEYİCİLERİNİN ETKİSİNİN KUŞAKLARARASI FARKLILIKLARININ ANALİZİ, APPLE&SAMSUNG ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 1, 41 - 47, 12.06.2020
https://doi.org/10.18221/bujss.595801

Öz

Günümüzde artan rekabet koşullarından dolayı işletmelerin pazar konumunu koruması ve karlılığını sürdürebilmesi güçleşmektedir. Bundan dolayı da aynı pazara hitap eden işletmelerin rekabet etmek için kullandıkları araçların başında marka değeri boyutları gelmektedir. İşletmeler marka değeri boyutlarını kullanarak marka bağlılığı oluşturmak için; müşterinin markayı tanıması ve hatırlaması için bir marka farkındalığı yaratarak, güven duyabileceği bir marka imajı haline getirip, genel olarak ürün/hizmetin mükemmel seviyede olduğu algısını oluşturmaya çalışmaktadırlar.

Buradan hareketle bu çalışmada, X, Y, Z kuşakları ile marka değeri boyutları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla iki akıllı cihaz markası seçilmiş (Apple ve Samsung) ve veriler kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen tüketicilerden yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; her iki marka için üç kuşakta modelin anlamlı olduğu görülmektedir. 

Kaynakça

  • AAKER, D.(1991): Managing Brand Equity, New York:Free Press.
  • AAKER, D.(1996): Building Strong Brands.New York:Free Press.
  • AAKER, D. (1996), "Measuring Brand Equity Across Products And Markets", Caufornia Management Review, 38(3):102-120.
  • BANDYOPADHYAY, S., GUPTA, K. ve DUBE, L.(2005), “Does Brand Loyalty Influence Double Jeopardy? A Theoretical and Empirical Study”, The Journal of Product and Brand Management, 14 (7):414- 423.
  • BAO, Y., BAO, Y., SHENG, S.(2011), “Motivating Purchase of Private Label Brands: Effects of Store Image, Product Signatureness and Quality Variation”, Journal of Business Research, 64 (2), 220–226.
  • BHATTACHARYA, C., B.(1997),“Is Your Brand’s Loyalty Too Much, Too Little, or Just Fight? Explaning Deviations in Loyalty From the Dirichlet Norm”, International Journal of Research in Marketing, 14 (5):421-435.
  • HUNG, C. H. (2008), ‘‘The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty’’, Internationa Journal of Management, 25(2): 237-246.
  • LOW, G.S. and LAMB, C.W. (2000), “The Measurement And Dimensionality Of Brand Association”, Journal of Product and Brand Management, 9(6):350-370.
  • KELLER, K. L. (1993), “Conseptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity”, Journal of Marketing, 57 (1):1-22.
  • KELLER, K. L.(2003): Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. New Jersey:Pearson Education, Ltd.
  • LAU, G. ve LEE, H., S.(1999), “Consumers’ Trust in a Brand and the Link to Brand Loyalty”, Journal of Market Focused Management, 4 (4):341-370.
  • MACDONALD, E. ve SHARP, B. (2003), “Management Perceptions of The Importonce of Brand Awareness as on Indication of Advertising Effectiveness”, Marketing Bulletin, 14 (2): 1-11.
  • Oh, H. (2000) “The Effect of Brand Class, Brand Awareness, and Price on Customer Value and Behavioral Intentions”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(2): 136-162.
  • ROWLEY, J. (2005),“The Four Cs Customer Loyalty”, Marketing Intelligence & Planning, 23(6):574-581.
  • VALKENBURG, P. M., BUIJZEN, M. (2005), “ Identifying Determinants of Young Children’s Brand Awareness: Television, Parents and Peers”, Journal of Applied Developmental Psychology, 26 (4): 456-468.
  • ZEITHAML, V. A. (1988), “Customer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Model and synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, 52 (3):2-22.5http://www.humanica.com.tr/kusaklari-anlamak-yonetmek/,Erişim Tarihi: 23.02.2019
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Sevda Zengin

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zengin, S. (2020). MARKA BAĞLILIĞI BELİRLEYİCİLERİNİN ETKİSİNİN KUŞAKLARARASI FARKLILIKLARININ ANALİZİ, APPLE&SAMSUNG ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 41-47. https://doi.org/10.18221/bujss.595801

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy