Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gökmen Arslan ve Murat Yıldırım (Ed.). Okulda Pozitif Psikoloji Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2021, 395 s.

Yıl 2024, Sayı: 9, 173 - 179, 31.12.2024
https://doi.org/10.59932/burdurilahiyat.1516847

Öz

Yeni bir bilim dalı olmasına rağmen psikoloji biliminde pek çok kuram ortaya çıkmıştır. Dünyanın ve insan hayatındaki koşulların değişkenliği ile halen yeni kuramlara ihtiyaç duyulmaktadır. Psikoloji bilimi, her bilim dalı gibi değişen şartlara göre yeni kuramlar oluşturarak insanlığa yol göstermektedir. Son yıllarda ortaya çıkan pozitif psikoloji kuramı bunlardan biridir. Pozitif psikoloji kuramı bireyin olumlu, güçlü ve aktif özelliklerine odaklanarak onun yaşam zorlukları karşısında dayanıklı ve dirençli olmasını amaçlar. Pozitif psikoloji, bireyin ayrı bir ortamda ele alınması ve değerlendirilmesi değil; doğrudan hayatın içindeki şükür, memnuniyet, sabır, merhamet ve affetme gibi dinamiklerle ele alınmasıdır. Bireyin psikolojik sağlamlığı ve hayat kalitesi için yaşamı boyunca ailesinden başlayarak pozitif psikoloji doğrultusunda yetiştirilmesi gerekir. Ailede başlayan pozitif eğitimin okul ortamında devam etmesi kalıcılık ve süreklilik açısından gereklidir. Eğitim hayatında pozitif psikoloji yaklaşımını benimseyen öğretim programlarının uygulanması da bu amaç bakımından değerlidir. Bu çalışmada yeni bir psikoloji kuramı olarak pozitif psikolojinin kuramsal çerçevesi ve uygulama biçimlerinin anlatıldığı Okulda Pozitif Psikoloji Kuramdan Uygulamaya adlı kitabın değerlendirmesi yapılacaktır.

Kaynakça

  • Işık, Şerife (ed.). Okulda Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 7. Basım, 2024.
  • Tekinalp, Bengü, Ergüner – Işık, Şerife (ed.). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 6. Basım, 2022.

Gokmen Arslan And Murat Yıldırım (Eds.). Positive Psychology At School From Theory To Practice. Ankara: Pegem Akademi Publishing, 2021, 395 p.

Yıl 2024, Sayı: 9, 173 - 179, 31.12.2024
https://doi.org/10.59932/burdurilahiyat.1516847

Öz

Although it is a new branch of science, many theories have emerged in psychology. New theories are still needed with the changing conditions of the world and human life. The science of psychology, like every branch of science, guides humanity by creating new theories according to changing conditions. The positive psychology theory, which has emerged in recent years, is one of them. Positive psychology theory focuses on the positive, strong and active characteristics of the individual and aims to make him/her resilient and resistant to life challenges. Positive psychology is not about addressing and evaluating the individual in a separate environment; it is about dealing directly with dynamics such as gratitude, satisfaction, patience, compassion and forgiveness in life. For an individual's psychological resilience and quality of life, he/she should be raised in line with positive psychology throughout his/her life, starting with his/her family. Positive education that starts in the family and continues in the school environment is necessary for permanence and continuity. The implementation of curricula that adopt the positive psychology approach in educational life is also valuable for this purpose. In this study, the theoretical framework and application forms of positive psychology as a new psychology theory will be evaluated in the book titled Positive Psychology in School: From Theory to Practice.

Kaynakça

  • Işık, Şerife (ed.). Okulda Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 7. Basım, 2024.
  • Tekinalp, Bengü, Ergüner – Işık, Şerife (ed.). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 6. Basım, 2022.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer)
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Numan İnce 0000-0002-0161-2282

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 9

Kaynak Göster

ISNAD İnce, Numan. “ 395 S”. Burdur İlahiyat Dergisi 9 (Aralık 2024), 173-179. https://doi.org/10.59932/burdurilahiyat.1516847.

Burdur İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.