Yükseköğretimde
mesleki eğitimin ortaya çıkmasındaki başlıca hedef; ara eleman yetiştirilmesidir.
Meslek yüksekokullarındaki birçok bölüm ara eleman yetiştirirken, öğrencileri iş
hayatına atılmaya hazır elemanlar olarak hazırlamaktadır.
Meslek
yüksekokullarının kurulduğu yerler dikkate alındığında, özellikle ilçelerin
tercih edilmesi ciddi bir problemi de beraberinde getirmektedir. Uygulamaya
dönük birçok mesleğin; derslerin uygulama kredilerinin olmasına rağmen, öğrencilerin
çalışacakları alanlarla ilgili kurum ya da kuruluşlarda uygulama yapmadan
edinildiği görülmektedir. İlçelerdeki imkânların yetersizliği, uygulama
yapılabilecek kurum ya da kuruluşların eksikliği bu problemin başlıca
nedenlerindendir.
Bu
çalışmada Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Çavdır Meslek Yüksekokulu’ndaki
öğrencilerin derslerin uygulama kısmını nasıl değerlendirdikleri ile ilgili
bilgi verilmiştir. Çalışmada nicel yöntemlerden anket uygulaması kullanılmıştır.
Veriler SPSS 23.0 programıyla yorumlanmıştır.
Araştırmanın
en önemli sonucu; meslek yüksekokullarında derslerde yer alan uygulama
kredilerinin amacından sapmış olması ve okulların kurulduğu bölgelerde kurum ve
kuruluş eksikliğinden dolayı öğrencilerin teorik bilgilerinin yanında pratiğe
yönelik becerilerin kazandırılamamasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |