Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 26 - 35, 31.07.2018

Öz

Kaynakça

  • AKPINAR, B. (2003), Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S:33, ss. 8-25.
  • AYRAL, M. (2002), “1999 ÖSS'de Uygulamaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Orta Öğretime Etkileri”, Eğitim Yönetimi, (30), 153-182.
  • ÇETİNKAYA, K. (1999), Meslek Yüksek Okullarında Endüstriyel Eğitim, Bilişim Teknolojileri ışığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 13-15 Mayıs, Ankara.
  • KAVAK, Y. (1992), Meslek Yüksek Okulları: Değişim ve iş Hayatıyla ilişkiler, Ankara: Evren Ofset.
  • ÜNAL, S. (1996), “Meslek Yüksek Okulları Mezunlarının istihdamı”, 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksek Okullarının Yeniden Yapılanması Ulusal Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, 22-23 Mayıs, Çankırı, ss. 222-228.

ÖN LİSANS EĞİTİMİNDE UYGULAMA SORUNU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ÇAVDIR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 26 - 35, 31.07.2018

Öz

Yükseköğretimde
mesleki eğitimin ortaya çıkmasındaki başlıca hedef; ara eleman yetiştirilmesidir.
Meslek yüksekokullarındaki birçok bölüm ara eleman yetiştirirken, öğrencileri iş
hayatına atılmaya hazır elemanlar olarak hazırlamaktadır.



Meslek
yüksekokullarının kurulduğu yerler dikkate alındığında, özellikle ilçelerin
tercih edilmesi ciddi bir problemi de beraberinde getirmektedir. Uygulamaya
dönük birçok mesleğin; derslerin uygulama kredilerinin olmasına rağmen, öğrencilerin
çalışacakları alanlarla ilgili kurum ya da kuruluşlarda uygulama yapmadan
edinildiği görülmektedir. İlçelerdeki imkânların yetersizliği, uygulama
yapılabilecek kurum ya da kuruluşların eksikliği bu problemin başlıca
nedenlerindendir.



Bu
çalışmada Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Çavdır Meslek Yüksekokulu’ndaki
öğrencilerin derslerin uygulama kısmını nasıl değerlendirdikleri ile ilgili
bilgi verilmiştir. Çalışmada nicel yöntemlerden anket uygulaması kullanılmıştır.
Veriler SPSS 23.0 programıyla yorumlanmıştır.



Araştırmanın
en önemli sonucu; meslek yüksekokullarında derslerde yer alan uygulama
kredilerinin amacından sapmış olması ve okulların kurulduğu bölgelerde kurum ve
kuruluş eksikliğinden dolayı öğrencilerin teorik bilgilerinin yanında pratiğe
yönelik becerilerin kazandırılamamasıdır.

Kaynakça

  • AKPINAR, B. (2003), Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S:33, ss. 8-25.
  • AYRAL, M. (2002), “1999 ÖSS'de Uygulamaya Başlanan Üniversiteye Girişteki Yeni Sınav Sisteminin Mesleki ve Teknik Orta Öğretime Etkileri”, Eğitim Yönetimi, (30), 153-182.
  • ÇETİNKAYA, K. (1999), Meslek Yüksek Okullarında Endüstriyel Eğitim, Bilişim Teknolojileri ışığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 13-15 Mayıs, Ankara.
  • KAVAK, Y. (1992), Meslek Yüksek Okulları: Değişim ve iş Hayatıyla ilişkiler, Ankara: Evren Ofset.
  • ÜNAL, S. (1996), “Meslek Yüksek Okulları Mezunlarının istihdamı”, 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksek Okullarının Yeniden Yapılanması Ulusal Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, 22-23 Mayıs, Çankırı, ss. 222-228.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Canan Gönüllü Taşkesen

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 8 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gönüllü Taşkesen, C. (2018). ÖN LİSANS EĞİTİMİNDE UYGULAMA SORUNU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ÇAVDIR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 26-35.