Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 130 - 141, 31.12.2018

Öz

Mustafa Kemal
Atatürk ve Cumhuriyeti kuran kadrolar öğretmenleri çağın koşullarına uygun
olarak yetiştirmenin, devrimleri ülkenin en ücra köşelerine kadar taşıyacak ve orada
devrimlerin ruhunu yeni kuşaklara aktaracak donanım ve ruhta olmalarının
önemini görmüşlerdi. Bu anlayışla da öğretmen yetiştirme konusunda yapılan çalışmalar,
öğretmenlik mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler gibi birçok çalışmaya imza
atmışlardır. İşte bu konuya Cumhuriyet’in kuruluş yıllarında öğretmenlerden
beklenen rollerin, öğretmenlik meslek ahlakı ilkelerinin neler olduğu gibi
konulara özellikle bu konularda önemli çalışmaları olan ve eserler veren bir
aydının eserini inceleyerek günümüzde de devam eden tartışmalara da ışık
tutulması amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • KaynakçaAkarsu, Füsun, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Uygulamaları: Bir Özet Değerlendirme, http://www.egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/download/5271/1434 (E.T.:12/10/2017)
  • Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi, Ankara, Pegem Akademi Yayınları 29.Baskı, 2016
  • Çetin, Kadir ve Gülseren, Ömer, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Stratejileri, http://dhgm.meb.gov.tr/yayımlar/dergiler/MilliEgitimDergisi/160/cetin-gülseren.htm (E.T.:18/10/2017)
  • Erendil, Muzaffer, Atatürk’ün Güvendiği Gençlik ve Eğitim, http://www.atam.gov.tr/dergi/sayi-08/ataturkun-guvendigi-genclik-ve-egitim (E.T.: 12/10/2017)
  • Hesapçıoğlu, Muhsin, Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Eğitim Politikası ve Felsefesi (s.121-138), Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:29, Yıl:2009
  • Kalaycı, Nurdan, Cumhuriyet Döneminde İlköğretim, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2004
  • Nami, Kazım, Muallimin Meslek Ahlakı, Devlet Matbaası, İstanbul, 1934
  • Özden, Barış Alp, Erken Cumhuriyet Döneminde Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmen Kimliği,www.kebikecdergi.org/kebikec-dergisi-sayi-40.shtml (ET:18/10/2017)
  • Şengör, A.M. Celal, Hasan Ali Yücel ve Türk Aydınlanması III. Baskı, İstanbul, İş Bankası Yayınları, 2017
  • Tuğluoğlu, Fatih ve Tunç, Turgay, 1926 İlkmektep Müfredatı ve Cumhuriyet Dönemi Eğitiminin Hedefleri, http//:atam.gov.tr/sayi/-76-ilkmektep-mufredati-ve-cumhuriyet-donemi-egitiminin-ekonomik-hedefleri (E.T.: 12/10/2017)
  • Tülay, Alim Baran, Atatürk’ün Eğitim Düşüncesi (s.19-33), Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları Sempozyumu, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayını (Hazırlayan Murat Alper Parlak), Ankara, 2010
  • Türkdoğan, Orhan, Ziya Gökalp Sosyolojisinin Temel İlkeleri, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul,1998
  • Uçan, Ali, Türkiye'de Öğretmenlik Mesleğinin Tarihçesi, http://www.ogretmen.info/ogretmenlik_tarihce_.asp (E.T. 11/12/2017)
  • Uluköse, Güven, Hasan Ali Yücel, İstanbul, Kastaş Yayınevi, 2008.
  • ……………….. http://www.biyografya.com/biyografi/6284 (E.T.:23/11/2017)
  • ----------------, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Divan Yayıncılık, 2006
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

İbrahim Yüksel 0000-0001-5173-4387

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Kabul Tarihi 11 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, İ. (2018). Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 130-141.