Bu çalışma Kırgızistan’ın turizm potansiyelini belirlemek ve etkinliğini araştırmak için yapılmıştır. Kırgızistan’ın muhteşem doğası, tarihi ve kültürel zenginlikleri, eşsiz dağları ve gölleri haricinde sağlık turizmi açısından da önemli bir potansiyele sahiptir. Bunca zenginliğe rağmen Kırgızistan, turizmden henüz arzu edilen düzeyde yararlanamamaktadır. Bundan dolayı hazırlanan bu çalışma Kırgızistan’ın turizm potansiyeli belirlemek ve sürdürülebilir bir şekilde değerlendirilmesi için hazırlanmıştır. Araştırma için öncelikle ilgili ulusal ve uluslararası literatür titizlikle taranmış ve amacına uygun anket soru formu hazırlanmıştır. Anket soru formu dört bölüm ve toplam 36 sorudan oluşmaktadır. Bişkek’te Nisan-Mayıs 2019 tarihlerinde 400 kişiye ulaşılmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak frekans analizi, t testi ve Anova testleri uygulanmıştır. Yapılan t testi sonucunda katılımcıların cinsiyetleri ile Kırgızistan turizmi hakkındaki düşüncelerinde anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Yaş, eğitim durumu ve çalışma süresi gibi değişkenlerde ise anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonucunda Kırgızistan’ın turizm potansiyelini etkin kullanabilmesi için farklı öneriler sunulmaktadır. Turizmde istenilen düzeyde yararlanabilmek için öncelikle Kırgızistan’ın tarihi ve kültürel değerlerinin doğru bir şekilde tespit edilmesi önerilmektedir. Tespit edilen turistik değerlerin etkin bir tanıtım ve pazarlama stratejileriyle sunulmasının önemine de dikkat çekilmektedir. Ayrıca Kırgızistan ile ilgili olumlu bir turizm imajının oluşturulmasına da vurgu yapılmaktadır. Bunun için de ülkeyi ziyaret eden turistlerin en iyi şekilde ağırlanması ve kaliteli hizmet sunulması gerektiği ifade edilmektedir.
This study was conducted to determine the tourism potential of Kyrgyzstan and to investigate its effectiveness. Apart from the magnificent nature of Kyrgyzstan, its historical and cultural richness, its unique mountains and lakes, it has an important potential for health tourism. Despite all this wealth, Kyrgyzstan cannot yet benefit from tourism at the desired level. For this reason, this study has been prepared to determine the tourism potential of Kyrgyzstan and to evaluate it in a sustainable way. The relevant national and international literature was first examined and a questionnaire form was prepared for the research. The survey consists of four parts and 36 questions in total. 400 people were reached in Bishkek in April-May 2019. Frequency analysis, t-test and ANOVA tests were applied using the data obtained. As a result of the t-test, there was no significant difference in the opinions of the participants about their gender and Kyrgyz tourism. Significant differences were found in variables such as age, education and working time. Some deficiencies are suggested as a reason for this. There are different suggestions to eliminate them. It is recommended to accurately determine the historical and cultural values of Kyrgyzstan in order to benefit from the desired tourism level. The importance of presenting the determined touristic values with effective promotion and marketing strategies is also emphasized. It also focuses on creating a positive tourism image of Kyrgyzstan. For this, it is stated that tourists visiting the country should be hosted in the best way and quality service should be provided.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |