Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of University Students' Communication Skills

Yıl 2022, , 340 - 352, 30.12.2022
https://doi.org/10.33721/by.1129137

Öz

People have always been in communication since their existence. Communication is very important in many professions and one of these is librarianship. It is expected that the students of the Information and Records Management (IRM) department, who are preparing for the librarianship profession, will have practical communication skills. These communication skills are critical in helping library users and also completing their work successfully. Because a librarian with effective communication skills plays an active role in meeting the needs of the user. The study's aim is to evaluate the communication skills of university students. In this context, all undergraduate students studying at Atatürk University IRM department were evaluated. A survey method was used to determine the communication skills of university students. The "Communication Skills Scale", consisting of 34 items and 5 sub-dimensions (ego-enhancing language, active listening, self-recognition-self-disclosure, empathy, and using self language) was applied to the students. T-test and ANOVA test were performed in data analysis. To the results, the communication skills of the students were higher in women than in men and no significant difference in the communication skills of the students in terms of age and grade level.

Kaynakça

  • Alansari, H. A. (2013). Public Relations in Academic Libraries in Gulf Cooperation Council (GCC) States. Library Management, 34 (2013) 68-82. https://doi.org/0.1108/01435121311298289
  • Akduman, G., Karahan, G. ve Solmaz, M. S. (2018). İletişim becerileri üstünde empati ve psikolojik sağlamlığın etkisi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 765-775. https://doi.org/10.29106/fesa.494713
  • Akkuru, Ö. (2019). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının şiddete yönelik tutum ve iletişim becerileri ile ilişkisi [Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/263986
  • Akyurt, N. (2018). Determination of the communication skills of university students by sociodemographic features. SHS Web of Conferences, 48, https://doi.org/10.1051/shsconf/20184801056
  • Atayia, A. H. ve Hussein, A. P. M. I. (2021). Social communication skills among university students. Journal of Research Diyala humanity, 1(88), 162-187.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2021). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri: Sporcular ve sedanterler. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 70-78. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.973298
  • Bingöl, G. ve Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159. doi:10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Buluş, M., Atan, A. ve Sarıkaya, H. E. (2017). Etkili iletişim becerileri: bir kavramsal çerçeve önerisi ve ölçek geliştirme çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 9(2), 575- 590. https://doi.org/10.15345/iojes.2017.02.020
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitim bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ceyhan, A. A. (2006). An investigation of adjustment levels of Turkish university students with respect to perceived communication skill levels. Social Behavior and Personality: an international journal, 34(4), 367-380. https://doi.org/10.2224/sbp.2006.34.4.367
  • Coşkuner, A. (1994). İletişim becerisini geliştirme eğitiminin iş görenlerin iletişim çatışmalarına girme eğilimlerine, yalnızlık düzeylerine ve iş doyumlarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çam, S. (1999). İletişim becerileri eğitimi programının öğretmen adaylarının ego durumları ve problem çözme becerisi algılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(12), 16-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21432/229795
  • Çam, S. (2005). Ders olarak iletişim becerileri eğitiminin sonuçları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 26-37.
  • Çetinkanat, C. (1998). Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, 209-221. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10382/127039
  • Çetintaş, H. B. (2018). Toplumsal iletişim. Kütüphaneler kavramsal: bir değerlendirme. Akdeniz Beşeri Bilimler Dergisi, 8 (2), 265-275. DOI: 10.13114/MJH.2018.421
  • Çiftçi, H., Kaya, F. ve Daştan, N. B. (2020). Sağlık alanındaki üniversite öğrencilerinde iletişim becerileri ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Caucasian Journal of Science, 7(1), 42-55.
  • de Prada Creo, E. , Mareque, M. ve Portela-Pino, I. (2021), Müfredat dışı etkinlikler yoluyla üniversite öğrencilerinde takım çalışması becerilerinin kazanılması. Eğitim + Eğitim, 63(2), 165-181. https://doi.org/0.1108/ET-07-2020-0185
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi
  • Ekinci, K. (2006). Örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2, 7-12. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21430/229794
  • Gürüz, D. ve Eğinli, A. T. (2014). Kişilerarası iletişim–bilgiler-etkiler–engeller. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gürşimşek, I., Vural, D. E. ve Demirsöz, E. S. (2008). Öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16,1-11.
  • Hajdu, F. ve Edit, B. H. (2020). Students’ assertive communication skills at University of Debrecen. The annals of the Unıversıty of Oradea, 29 (2020), 348.
  • Holt G. (2007). Communicating the Value of Your Libraries. The Bottom Line, 20(3)119-124. https://doi.org/10.1108/0888040710825833
  • Iksan, Z. H., Zakaria, E., Meerah, T. S. M., Osman, K., Lian, D. K. C., Mahmud, S. N. D. ve Krish, P. (2012). Üniversite öğrencileri arasında iletişim becerileri. Procedia-Sosyal ve Davranış Bilimleri, 59, 71-76.
  • Karadağ, Ş. (2019). Üniversite öğrencilerinde olumlu düşünme becerisinin kişilerarası iletişim becerisi ile ilişkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 131-136. https://doi.org/10.18506/anemon.521122
  • Karahan, T. F. (2009). The effects of a communication and conflict resolution skill training program on sociotropy levels of university students. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2),787-797.
  • Kaya, A. (2010). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149.
  • Küçükaslan, N. (2014). Etkili İletişim Teknikleri. Ekin Kitabevi Yayınları
  • Levent, B. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin iletişim becerilerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi
  • Özer, A. K. (2000). İletişimsizlik becerisi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erözkan, A. (2009). Lise öğrencilerinde kişilerarası ilişki tarzlarının yordayıcıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 543-551. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61797/924449
  • Sawyer, A. J., Tomlinson, S. R. ve Maples, A. J. (2000). Developing essential skills through case study scenarios. Journal of Accounting Education, 18, 257-282. https://doi.org/10.1016/S0748-5751(00)00019-1
  • Son, D., Shimizu, I., Ishikawa, H., Aomatsu, M. ve Leppink, J. (2018). Communication skills training and the conceptual structure of empathy among medical students. Perspectives on medical education, 7(4), 264-271. https://doi.org/10.1007/s40037-018-0431-z
  • Sungur, S. A. (2018). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri algısı ile kişilerarası ilişki boyutları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Selçuk İletişim, 11(2), 126-138. https://doi.org/10.18094/josc.289196
  • Srivastava, K. (2018). Self-assessment of communication skills by management students: An empirical study in Indian context. English Review: Journal of English Education, 6(2), 11-18. doi: 10.25134/erjee.v6i2.1239
  • Şahin, F. Y. (1998). Grupla iletişim becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22 (110), 12-19.
  • Şirin, H. ve Izgar, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve olumsuz otomatik düşünceleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 12(2), 2-13.
  • Tayfun, R. (2014). Etkili iletişim ve beden dili. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M. ve Çamlıyer, H. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu (BESYO) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000160
  • TDK (2021). Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili iletişim: anlatabilmek ve anlayabilmek. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 11-30.
  • Yılmaz, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin kişilerarası iletişim becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişki [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Üniversitesi.
  • Yüksel, G. (2001). Öğretmenlerin sahip olması gereken davranış olarak sosyal beceri. Milli Eğitim Dergisi,150.

Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, , 340 - 352, 30.12.2022
https://doi.org/10.33721/by.1129137

Öz

İnsanlar var oldukları zamandan bu yana kadar hep iletişim halinde olmuşlardır. İletişim, birçok meslek grubu içinde çok önemlidir ve bu mesleklerden biri de kütüphaneciliktir. Kütüphanecilik mesleğine hazırlanan Bilgi ve Belge Yönetimi (BBY) bölümü öğrencilerinin etkin bir iletişim becerisine sahip olması beklenmektedir. Sahip olunacak bu iletişim becerileri, kütüphane kullanıcılarına yardımcı olmaları ve yapacakları işleri başarıyla tamamlamaları noktasında oldukça önemlidir. Zira etkin bir iletişim becerisine sahip bir kütüphaneci, kullanıcının gereksinimlerini tam olarak karşılamada etkin rol oynamaktadır. Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini değerlendirmektir. Bu kapsamda Atatürk Üniversitesi BBY bölümünde öğrenim gören lisans öğrencilerinin tamamı değerlendirmeye alınmıştır. Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini belirleyebilmek için anket yönteminden yararlanılmıştır. Öğrencilere, 34 madde ve 5 alt boyuttan (egoyu geliştirici dil, etkin dinleme, kendini tanıma-kendini açma, empati ve ben dilini kullanma) oluşan "İletişim Becerileri Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin iletişim becerilerinin kadınlarda erkeklere nazaran daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Yaş ve sınıf düzeyi bakımından öğrencilerin iletişim becerilerinde anlamlı farklılık meydana gelmemiştir.

Kaynakça

  • Alansari, H. A. (2013). Public Relations in Academic Libraries in Gulf Cooperation Council (GCC) States. Library Management, 34 (2013) 68-82. https://doi.org/0.1108/01435121311298289
  • Akduman, G., Karahan, G. ve Solmaz, M. S. (2018). İletişim becerileri üstünde empati ve psikolojik sağlamlığın etkisi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 765-775. https://doi.org/10.29106/fesa.494713
  • Akkuru, Ö. (2019). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının şiddete yönelik tutum ve iletişim becerileri ile ilişkisi [Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/263986
  • Akyurt, N. (2018). Determination of the communication skills of university students by sociodemographic features. SHS Web of Conferences, 48, https://doi.org/10.1051/shsconf/20184801056
  • Atayia, A. H. ve Hussein, A. P. M. I. (2021). Social communication skills among university students. Journal of Research Diyala humanity, 1(88), 162-187.
  • Baydar Arıcan, H. Ö. (2021). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri: Sporcular ve sedanterler. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 70-78. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.973298
  • Bingöl, G. ve Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159. doi:10.5222/J.GOZTEPETRH.2011.152
  • Buluş, M., Atan, A. ve Sarıkaya, H. E. (2017). Etkili iletişim becerileri: bir kavramsal çerçeve önerisi ve ölçek geliştirme çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 9(2), 575- 590. https://doi.org/10.15345/iojes.2017.02.020
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitim bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ceyhan, A. A. (2006). An investigation of adjustment levels of Turkish university students with respect to perceived communication skill levels. Social Behavior and Personality: an international journal, 34(4), 367-380. https://doi.org/10.2224/sbp.2006.34.4.367
  • Coşkuner, A. (1994). İletişim becerisini geliştirme eğitiminin iş görenlerin iletişim çatışmalarına girme eğilimlerine, yalnızlık düzeylerine ve iş doyumlarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çam, S. (1999). İletişim becerileri eğitimi programının öğretmen adaylarının ego durumları ve problem çözme becerisi algılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(12), 16-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21432/229795
  • Çam, S. (2005). Ders olarak iletişim becerileri eğitiminin sonuçları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 26-37.
  • Çetinkanat, C. (1998). Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, 209-221. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10382/127039
  • Çetintaş, H. B. (2018). Toplumsal iletişim. Kütüphaneler kavramsal: bir değerlendirme. Akdeniz Beşeri Bilimler Dergisi, 8 (2), 265-275. DOI: 10.13114/MJH.2018.421
  • Çiftçi, H., Kaya, F. ve Daştan, N. B. (2020). Sağlık alanındaki üniversite öğrencilerinde iletişim becerileri ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Caucasian Journal of Science, 7(1), 42-55.
  • de Prada Creo, E. , Mareque, M. ve Portela-Pino, I. (2021), Müfredat dışı etkinlikler yoluyla üniversite öğrencilerinde takım çalışması becerilerinin kazanılması. Eğitim + Eğitim, 63(2), 165-181. https://doi.org/0.1108/ET-07-2020-0185
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi
  • Ekinci, K. (2006). Örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ersanlı, K. ve Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2, 7-12. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21430/229794
  • Gürüz, D. ve Eğinli, A. T. (2014). Kişilerarası iletişim–bilgiler-etkiler–engeller. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gürşimşek, I., Vural, D. E. ve Demirsöz, E. S. (2008). Öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16,1-11.
  • Hajdu, F. ve Edit, B. H. (2020). Students’ assertive communication skills at University of Debrecen. The annals of the Unıversıty of Oradea, 29 (2020), 348.
  • Holt G. (2007). Communicating the Value of Your Libraries. The Bottom Line, 20(3)119-124. https://doi.org/10.1108/0888040710825833
  • Iksan, Z. H., Zakaria, E., Meerah, T. S. M., Osman, K., Lian, D. K. C., Mahmud, S. N. D. ve Krish, P. (2012). Üniversite öğrencileri arasında iletişim becerileri. Procedia-Sosyal ve Davranış Bilimleri, 59, 71-76.
  • Karadağ, Ş. (2019). Üniversite öğrencilerinde olumlu düşünme becerisinin kişilerarası iletişim becerisi ile ilişkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 131-136. https://doi.org/10.18506/anemon.521122
  • Karahan, T. F. (2009). The effects of a communication and conflict resolution skill training program on sociotropy levels of university students. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2),787-797.
  • Kaya, A. (2010). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149.
  • Küçükaslan, N. (2014). Etkili İletişim Teknikleri. Ekin Kitabevi Yayınları
  • Levent, B. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin iletişim becerilerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi
  • Özer, A. K. (2000). İletişimsizlik becerisi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erözkan, A. (2009). Lise öğrencilerinde kişilerarası ilişki tarzlarının yordayıcıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 543-551. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61797/924449
  • Sawyer, A. J., Tomlinson, S. R. ve Maples, A. J. (2000). Developing essential skills through case study scenarios. Journal of Accounting Education, 18, 257-282. https://doi.org/10.1016/S0748-5751(00)00019-1
  • Son, D., Shimizu, I., Ishikawa, H., Aomatsu, M. ve Leppink, J. (2018). Communication skills training and the conceptual structure of empathy among medical students. Perspectives on medical education, 7(4), 264-271. https://doi.org/10.1007/s40037-018-0431-z
  • Sungur, S. A. (2018). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri algısı ile kişilerarası ilişki boyutları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Selçuk İletişim, 11(2), 126-138. https://doi.org/10.18094/josc.289196
  • Srivastava, K. (2018). Self-assessment of communication skills by management students: An empirical study in Indian context. English Review: Journal of English Education, 6(2), 11-18. doi: 10.25134/erjee.v6i2.1239
  • Şahin, F. Y. (1998). Grupla iletişim becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22 (110), 12-19.
  • Şirin, H. ve Izgar, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve olumsuz otomatik düşünceleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 12(2), 2-13.
  • Tayfun, R. (2014). Etkili iletişim ve beden dili. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M. ve Çamlıyer, H. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu (BESYO) öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000160
  • TDK (2021). Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili iletişim: anlatabilmek ve anlayabilmek. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 11-30.
  • Yılmaz, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin kişilerarası iletişim becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişki [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Üniversitesi.
  • Yüksel, G. (2001). Öğretmenlerin sahip olması gereken davranış olarak sosyal beceri. Milli Eğitim Dergisi,150.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Raife İbekci 0000-0001-9894-9828

Halit Buluthan Çetintaş 0000-0002-1734-5174

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA İbekci, R., & Çetintaş, H. B. (2022). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Bilgi Yönetimi, 5(2), 340-352. https://doi.org/10.33721/by.1129137

15529