Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de halen üniversite
düzeyinde eğitim vermekte olan bilgi ve belge yönetimi bölümlerinin lisans ve
lisansüstü güncel ders programlarını arşivcilik ve belge yönetimi dersleri
açısından değerlendirmektir. Çalışma betimleme yöntemi ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Türkiye’de Cumhuriyet dönemi bilgi ve belge
yönetimi ve bunun içinde de arşivcilik (belge yönetimi) eğitimi hakkında kısa
bir tarihçe verilmiştir. Çalışma kapsamında halen etkin olarak eğitim vermekte
olan Türkiye’deki 11 Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü’nün güncel lisans ve lisansüstü
ders programları toplam, zorunlu ve seçmeli ders sayıları, arşivcilikle ilgili
toplam, zorunlu, seçmeli ders sayıları ve ders içerikleri açısından
irdelenmiştir. Çalışma sonunda Türkiye’de üniversite düzeyindeki bilgi ve belge
yönetimi eğitimi çerçevesinde genelde güçlü bir arşivcilik/belge yönetimi ders
programının olmadığı, ders sayıları, bu derslerin zorunlu ya da seçmeli statüde
oluşları açısından Bölümler arasında önemli farklar, ders içerikleri açısından
ise benzerlikler olduğu anlaşılmıştır. Çalışmanın sonunda konuya ilişkin
çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bilgi ve belge yönetimi arşivcilik eğitimi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri-Türkiye Bilgi ve Belge Yönetimi ders programları
The purpose of this research is to
evaluate the curriculums of the undergraduate and graduate education of the
Information Management Departments in Turkey, in terms of their archival and
record management lessons. The study was performed by descriptive method. In
the study, the information management education and archival education in the
Republican Era of Turkey was briefly explained. This study aims to address: (1)
11 curriculums of the Departments were examined in terms of the total number of
compulsory and elective courses and, (2) the number of compulsory and elective
archival courses and, (3) the content of these courses. Findings of the
research have proven that there is no powerful curriculum of the
archival/documentation management education at the university level in Turkey.
Findings also indicate that there are similarities in terms of the compulsory
and elective course contents, although there are important differences among
Departments such as the number of archival courses and whether these courses
are mandatory or elective. Finally, the research makes various suggestions in
the light of the results
information and documentation management Archival Education Departments Of Information Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |