Emotions are an integral part of teaching and learning processes as it involves continuous human interaction. Academics can add value to education practices they provide and enhance the quality of education through emotional intelligence (EI). This is an exploratory study on information behavior of academics. The data is collected via a questionnaire survey from 103 academics in Hacettepe University. This exploratory study intends to examine if emotional intelligence is a factor affecting information behavior of academics. More specifically, it investigates if there is a relationship between academics’ emotional intelligent levels and their information behavior in terms of how they accumulate, use, and share information. The results show that EI is a factor affecting information behavior of academics in terms of only information share dimension. This research puts an emphasis on the correlation between academics with high emotional intelligence and the vision of sharing information in the right way and at the right time. As a practical implication, educational institutions may consider different ways to increase their faculties’ EI levels as offering more EI training programs or hiring emotionally intelligent academics to have well-organized information flow.
Emotional Intelligence Information Behavior Information Accumulation Information Use Information Share Academics Hacettepe University
Duygular, sürekli insan etkileşimi içerdiğinden öğretme ve öğrenmede çok önemli bir rol oynar. Akademisyenler, duygusal zekâ (EI-Emotional Intelligence) ile sağladıkları eğitim uygulamalarına değer katabilir ve eğitim kalitesini yükseltebilirler. Bu çalışma akademisyenlerin bilgi davranışları üzerine keşfedici bir çalışmadır. Bu kullanıcı çalışması Hacettepe Üniversitesi'ndeki 103 akademisyenden anket formu ile toplanan ampirik verilere dayanmaktadır. Bu keşif çalışmasının amacı, duygusal zekânın akademisyenlerin bilgi davranışını etkileyen bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Daha ayrıntılı olarak, akademisyenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile bilgi davranışları arasında bilgiyi elde etme, kullanma ve paylaşma açısından bir ilişki olup olmadığını incelemektedir. Çalışmanın sonuçları, EI'nin akademisyenlerin bilgi davranışını sadece bilgi paylaşım boyutu açısından etkileyen bir faktör olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, yüksek duygusal zekâya sahip akademisyenler ile etkin ve doğru zamanda bilgi paylaşımı vizyonu arasındaki korelasyona vurgu yapmaktadır. Pratik bir uygulama olarak, etkin bir bilgi akışı sağlamak amacıyla, eğitim kurumları akademisyenlere daha fazla duygusal zekâ eğitim programları sunmak veya yüksek duygusal zekâ düzeyine sahip akademisyenleri işe almak gibi farklı yollar düşünebilirler.
Duygusal Zekâ Bilgi Davranışı Bilgi Birikimi Bilgi Kullanımı Bilgi Paylaşımı Akademisyenler Hacettepe Üniversitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |