BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 66 - 86, 01.12.2007

Öz

Stress is an important issue that manager should focus on it. Stress can be defined as a ilness of 21th century. Stress does not only threat healht of employees but also causes many problem in organization (Decraesing productivity, disssatisfaction, increasing employee turnover and employee healht costs, etc.). With of effects on employees stress is as a stiuation that threats future of organization. From this point of view, employee won’t want to work on stresfull environment and employee will leave from the organization and because of reason stresfull environment, loyalty of employee to their organizations will decrease. Aim of this study is; determining ıssues that becoming cause to the stress from employees perspective and İt will be defined that effect of stres factors on employee loyalt to their organizations

Kaynakça

  • Altınışık, R. vd. (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitapevi, Adapazarı.
  • Balcı, A. (2000) Öğretim Elemanlarının İş Stresi, Kuram ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Baltaş, A., Baltaş, Z. (2000) Stres ve Başa Çıkma Yolları. 20. Basım. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Becker S. (1960) Henry, “Notes on the Concept of Commitment”, The American Journal of Sociology, Vol. 66, No. 1 (July, 1960), ss. 32– 40.
  • Bingöl, D., Naktiyok, A. (2001) “Yönetici Akademisyenlerin Temel stres Kaynakları ve Stresle Mücadele Teknikleri”, 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Üniversitesi İşletme Fakültesi, 24-26 Mayıs. Bildirileri,
  • Cartwright, S., Cooper, C.L. (1997) Managing Workplace Stress. Sage Publication. London.
  • Çakır, Ö. (2001) “İşe Bağlılık Olgusu ve Etkileyen Faktörler” Seçkin Yayıncılık San. Ve Tic. A.Ş.
  • Ertekin, Y. (1993) Stres ve Yönetim, TODAİE, Ankara.
  • Güngör, B. (1993). Stressiz Çalışma Ortamı. İşinizde Duygusal ve Fiziksel Rahatlığınız İçin Pratik Bir Rehber. Öteki Yönetim Dizisi. 1. Kitap. Ankara.
  • Gürçay, C., Seçer, Ş (1999) ”Stres altında yaşam kalitesini artırmada bireysel çözüm araçlarından biri olarak zaman yönetimi” 7. Ergonomi Kongresi. 14–16 Ekim. s.144–160.
  • Kiev, A., Kohn, V. (1979) Executive Stress, AMA Survey Report, NewYork.
  • Marshall, M. (2001) Discipline Without Stress Punishments or Rewards. How Teachers and Parents Promote Responsibility & Learning. Piper Press. Los Alamitos. California.
  • Steesr, R. (1981) Introduction to Organizatonal Behaviour, Glenview, Illinois: Scott, Foresman and Company.
  • Ubrin, Andrew. J. (1978) Fundamental of Organizational Behavior An Applied Perspective. Pergamon Press, Inc. NewYork.
  • Aytaç, S.(2006) http://www.ugurzel.com/Makaleler/Makaleler/isyerindekikronik_str es kaynakları.htm /31/05/2006
  • Aytaç, S. (2002) İş Yerindeki Kronik Stres Kaynakları. http://www.isguc.org/printout.php?id=117

KURUM İÇİ STRES KAYNAKLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞA ETKİSİ: ŞANLIURFA BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 66 - 86, 01.12.2007

Öz

Stres yöneticilerin odaklanmaları gereken önemli bir konudur. Stres 21 yüzyılın bir hastalığı olarak tanımlanabilir. Stres çalışanların sadece sağlıklarını tehdit etmez aynı zamanda kurumda birçok problemin çıkmasına da neden olur(verimlilik düşüşü, iş tatminsizliği, artan personel devir hızı ve artan personel sağlık harcamaları ) gibi. Stres çalışanlar üzerinde bıraktığı etkiler açısından örgütün geleceğini tehdit eden bir durumdur Bu açıdan stresli ortamlarda insanlar çalışmak istemeyecekler ve bir zaman sonra örgütü terk edecekler, stresli ortamların varlılığı ve devamlılığı nedeni ile çalışanların kuruma olan bağlılıkları azalacaktır. Bu çalışmanın amacı; kurumda çalışanlar açısından stres yaratan varlıkların belirlenmesi ve stres yaratan durumların çalışanların kuruma olan bağlılıklarına olan etkileri belirlenmeye çalışılacaktır

Kaynakça

  • Altınışık, R. vd. (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitapevi, Adapazarı.
  • Balcı, A. (2000) Öğretim Elemanlarının İş Stresi, Kuram ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Baltaş, A., Baltaş, Z. (2000) Stres ve Başa Çıkma Yolları. 20. Basım. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Becker S. (1960) Henry, “Notes on the Concept of Commitment”, The American Journal of Sociology, Vol. 66, No. 1 (July, 1960), ss. 32– 40.
  • Bingöl, D., Naktiyok, A. (2001) “Yönetici Akademisyenlerin Temel stres Kaynakları ve Stresle Mücadele Teknikleri”, 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Üniversitesi İşletme Fakültesi, 24-26 Mayıs. Bildirileri,
  • Cartwright, S., Cooper, C.L. (1997) Managing Workplace Stress. Sage Publication. London.
  • Çakır, Ö. (2001) “İşe Bağlılık Olgusu ve Etkileyen Faktörler” Seçkin Yayıncılık San. Ve Tic. A.Ş.
  • Ertekin, Y. (1993) Stres ve Yönetim, TODAİE, Ankara.
  • Güngör, B. (1993). Stressiz Çalışma Ortamı. İşinizde Duygusal ve Fiziksel Rahatlığınız İçin Pratik Bir Rehber. Öteki Yönetim Dizisi. 1. Kitap. Ankara.
  • Gürçay, C., Seçer, Ş (1999) ”Stres altında yaşam kalitesini artırmada bireysel çözüm araçlarından biri olarak zaman yönetimi” 7. Ergonomi Kongresi. 14–16 Ekim. s.144–160.
  • Kiev, A., Kohn, V. (1979) Executive Stress, AMA Survey Report, NewYork.
  • Marshall, M. (2001) Discipline Without Stress Punishments or Rewards. How Teachers and Parents Promote Responsibility & Learning. Piper Press. Los Alamitos. California.
  • Steesr, R. (1981) Introduction to Organizatonal Behaviour, Glenview, Illinois: Scott, Foresman and Company.
  • Ubrin, Andrew. J. (1978) Fundamental of Organizational Behavior An Applied Perspective. Pergamon Press, Inc. NewYork.
  • Aytaç, S.(2006) http://www.ugurzel.com/Makaleler/Makaleler/isyerindekikronik_str es kaynakları.htm /31/05/2006
  • Aytaç, S. (2002) İş Yerindeki Kronik Stres Kaynakları. http://www.isguc.org/printout.php?id=117
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24UG92TK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ferit Küçük Bu kişi benim

Nedim Bayuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçük, F., & Bayuk, N. (2007). KURUM İÇİ STRES KAYNAKLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞA ETKİSİ: ŞANLIURFA BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 66-86.