Eğitim bilgini öğretmen tarafından aktarıldığı ve öğrenci tarafından alındığı bir system değil, bilginin taraflar arasındaki iletişim sürecinde üretildiği bir eylemdir. Bu iletişim sürecinin öğretmenin duyuşsal, kavramsal ve duygusal alanlarda öğrencilerle iletişmesi gerekir. Bu iletişim ancak öğrencinin öğretmeni samimi/yakın bulduğu durumlarda daha başarılı olabilmektedir. Öğretmen samimiyeti/yakınlığı ve öğrenci Sözel olmayan iletişim ve yakınlık algısı arasında doğru orantılı bir ilişki olduğu bilinmektedir. Öğrenme ve öğretmen yakınlığı arasında ters at nalı şeklinde bir bağıntı olduğu bulunmuştur. Ayrıca samimiyet/yakınlık algısının kültüre bağlı olarak şekillendiği ve kültürel yakınlık belirten davranış normlarına uymayan öğretmenlerin uzak algılandığı ve dolaylı olarak bu durumun güdülenme, duyuşsal öğrenme kaybına ve öğrenme algısının düşmesine yol açtığı bulunmuştur. Bu çalışmada bir yerli ve bir yabancı niversite öğretmeni yakınlık belirten davranışlar açışından değerlendirilmiştir. Yerli öğretmenin kişiliğe bağlı olmayan kültürel nedenlerle yabancı hocadan daha samimi olarak algılandığı bulunmuştur
Öğretmen yakınlığı sınıf içi iletişim sözel olmayan iletişim
Teaching is an interactive process in which learning is not exported by the teacher and received by the learners, but is created interactively between both parties. The interaction requires the teacher actively, affectively, and cognitively engages the learners. This engagement is perceived to be positive when the teacher is perceived to be immediate. Research on the issue has revealed that there is a positive curvilinear correlation between student learning and teacher immediacy. As well, perceptions of immediacy are found to be pan-culturally shaped and failure to meet cultural nonverbal immediacy norms means that the teacher is perceived to be non-immediate, which in turn leads to loss of motivation, affective and perceived learning. In this study, we cross compared two lecturers; one native, one non-native, in terms of immediacy behaviours. The results suggest that the native lecturer is perceived to be more immediate in terms which are not personal but cultural
Teacher immediacy classroom communication nonverbal immediacy
Diğer ID | JA23ZH49RZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 1 |