BibTex RIS Kaynak Göster

Changes in Different Scales of Information-Communication Technologies Used in Hotel Managements

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 2, 25 - 46, 01.12.2009

Öz

Using information communication technologies has become to inevitable for lodging industry nowadays. Hotel managers have become more sensitive in using information communication systems for increasing productivity and competing against their competitors in a better way. The purpose of this study is to examine the changes of the information technologies used in the hotels historically and to identify the changes were created on management, marketing, human resources and production models of information communication technologies. As a conclusion, it is discovered that both domestic and foreign chain hotels are utilizing from information communication technologies. But the research shows that the foreign chain hotels are using information communication systems more and beter than the domestic chain hotels. According to the most of the manager’s opinions, the first step of using information communication technologies start from the personnel of the hotels

Kaynakça

  • Barutçugil, İsmet; 2004; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Benligiray, Serap; 1999; İnsan Kaynakları Açısından Otellerde Performans Yönetimi; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bensghir, Türksel K; 1996; Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim; Ankara: Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü. 1996; Buhalis, Dimitrios; Information and Telecommunications
  • Technologies as a Strategic Tool For Tourism Enhancement at
  • Destination Regions; In: Klein, S., Schmid, B. Tjoa, A M., Werthner H. (eds.): Information and Communication Technologies in Tourism. New York: Springer, Wien.
  • Collins, Catherine ve Buhalis, Dimitrios; 2003; Information and Communication Technologies in Tourism; Eds. Frew, Andrew J, Hitz, Martin ve O’Connor, Peter; Wien: Springer-Werlag.
  • Emeksiz, Murat; 2002; Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri İçin Getiri Yönetimi Uygulama Modeli; Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları; No: 1337.
  • Fındıkçı, İlhami; 2003; İnsan Kaynakları Yönetimi; İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Grant, David ve McBride, Peter; 2000; The Hotel Caterer and Hotelkeeper Guide to the Internet; Great Britain: Butterworth Heinemann.
  • Gökdeniz. Ayhan; 1999; Otel İşletmelerinde Önbüro Yönetimi (3.Bası) ; Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İçöz, Orhan; 2000; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi; Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kırım, Arman; 2001; Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM); İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Koçel, Tamer; 2001; İşletme Yöneticiliği (8. Bası); İstanbul: Beta Basım.
  • Kozak, Meryem A. ; 1999 ; Otel İşletmelerinde İnsana Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar; Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lee, Dick; 2002; Stratejic CRM- The Complete Implementation Manuel; Minnesota: HYM Press.
  • Lucey, Terry; 1997; Management Information Systems (8. Baskı) ; London: Continuum.
  • Maviş, Fermani; 1994; Otel İşletmeciliği İlke ve Kavramlar; Eskişehir: Eskişehir Meslek Yüksek Okulu Yayınları.
  • Mucuk, İsmet; 2001; Pazarlama İlkeleri (13. Basım); İstanbul: Türkmen Kitabevi
  • Mucuk, İsmet; 2003; Modern İşletmecilik; İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • O’Connor, Peter; 1999; Electronic Information Distribution in Tourism and Hospitality; Oxon: Cabi Publishing.
  • Odabaşı, Yavuz; 2000; Müşteri İlişkileri Yönetimi; İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özalp, İnan; 2001; İşletme Yönetimi; Eskişehir: Birlik Ofset.
  • Özgen, Hüseyin, Öztürk, Azim ve Yalçın, Azmi; 2002; İnsan Kaynakları Yönetimi; Adana: Nobel Kitabevi.
  • Poon, Auliana; 1993; Tourism, Technology and Competitive Strategies; UK: CABI Publishing.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat; 1997; Personel Yönetimi (8. Baskı) ; Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sayın, Erol ve Şen, Tayyar; 2001; Yönetim Bilgi Sistemi; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sezgin, Erkan; 2004; Bilişim Teknolojileri ve Finansal Yapılanma Sürecinde Turizm Endüstrisi ve Türkiye Turizmi; Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları; No: 1540.
  • Şahin, Mehmet; 2003; Yönetim Bilgi Sistemi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını.
  • Şener, Burhan; 1997; Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon (2. Baskı) ; Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Usal, Alparslan; 1984; Turizm Pazarlaması; İzmir: Erenler Matbaası.
  • Werthner, Hannes ve Klein, Stefan; 1999; Information Technology and Tourism-A Challenging Relationship; Austria: Springer –Verlang Wien.
  • Yarcan, Ş; 1998; Türkiye’de Turizm ve Uluslararasılaşma; İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Yahyagil, Mehmet Y.; 2001; Kobiler’de Bilgisayar Teknolojileri Uygulamaları; İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Yeniçeri, Özcan; 2002; Örgütsel Değişmenin Yönetimi; Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yolal, Medet; 2003; Türkiye’de Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Zwass, Vladimir; 1992; Management Information Systems; U.S.A.: Wm.C. Brown Publishers. SÜRELİ YAYINLAR
  • Atalay, Ali; 2000; “Turistik Tesislerin Geleceğe Yatırımı Akıllı Kart”; Panorama; Mart; s.122.
  • Birkan, İbrahim; 1998; “Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri” ; Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi; 9; Eylül- Aralık; s.26-32.
  • Buhalis, Dimitrios; 2000; “Marketing the Competitive Destination of the Future” ; Tourism Management; 21 (1); 97-116.
  • Buhalis, Dimitrios ve Deimezi, Ourania; 2004; “E-Tourism Development in Greece: Information Communication Technologies”; Tourism and Hospitality Research 5 (2) ; p.109.
  • Campbell, Jay; 2004; “Evaluating Corporate Travel Automation”; Business Travel News; April 19; p.87.
  • Demir, Mahmut ve Demir Şirvan Ş. ; 2003; Konaklama İşletmelerinde EBS- Elektronik Bilgi Sisteminin İşgörenler Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması; Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14 (1) ; s. 56- 64.
  • Emeksiz, Murat; 2000; “Otel İşletmelerinde İçsel ve Dışsal Bilgi Sistemleri: Beş Yıldızlı Uluslar arası Bir Zincir Otelin Dışsal Bilgi Sistemleri ile

OTEL İŞLETMELERİNDE KULLANILAN BİLGİ-İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN İŞLETMENİN FARKLI BOYUTLARINDA YARATTIĞI DEĞİŞİMLER

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 2, 25 - 46, 01.12.2009

Öz

Günümüzde bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, konaklama endüstrisinde kaçınılmaz hale gelmiştir. Otel yöneticileri rakiplerine karşı daha iyi rekabet edebilmek ve verimliliği arttırmak amacıyla bilgi iletişim sistemlerinin kullanımına daha fazla hassasiyet göstermektedir. Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde kullanılan bilgi iletişim teknolojilerinin geçmişten günümüze değişimini incelemek ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi iletişim sistemlerinin yönetim, pazarlama, insan kaynakları ve üretim modelleri açısından yarattığı etkilerin tanımlanmasıdır. Araştırma sonuçlarında hem yerli hem de yabancı zincir otel işletmesinin bilgi iletişim sistemlerinden faydalandıkları görülmüştür. Fakat yabancı zincir otellerin yerli otellere göre daha gelişmiş bilgi iletişim sistemleri kullandıklarını ortaya çıkmıştır. Yöneticilerin fikirlerinin çoğuna göre bilgi iletişim sistemleri açısından değişimin gerçekleştirilmesinde ilk adımın tüm çalışanlarla gerçekleştirileceği yönündedir

Kaynakça

  • Barutçugil, İsmet; 2004; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Benligiray, Serap; 1999; İnsan Kaynakları Açısından Otellerde Performans Yönetimi; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bensghir, Türksel K; 1996; Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim; Ankara: Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü. 1996; Buhalis, Dimitrios; Information and Telecommunications
  • Technologies as a Strategic Tool For Tourism Enhancement at
  • Destination Regions; In: Klein, S., Schmid, B. Tjoa, A M., Werthner H. (eds.): Information and Communication Technologies in Tourism. New York: Springer, Wien.
  • Collins, Catherine ve Buhalis, Dimitrios; 2003; Information and Communication Technologies in Tourism; Eds. Frew, Andrew J, Hitz, Martin ve O’Connor, Peter; Wien: Springer-Werlag.
  • Emeksiz, Murat; 2002; Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri İçin Getiri Yönetimi Uygulama Modeli; Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları; No: 1337.
  • Fındıkçı, İlhami; 2003; İnsan Kaynakları Yönetimi; İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Grant, David ve McBride, Peter; 2000; The Hotel Caterer and Hotelkeeper Guide to the Internet; Great Britain: Butterworth Heinemann.
  • Gökdeniz. Ayhan; 1999; Otel İşletmelerinde Önbüro Yönetimi (3.Bası) ; Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İçöz, Orhan; 2000; Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi; Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kırım, Arman; 2001; Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM); İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Koçel, Tamer; 2001; İşletme Yöneticiliği (8. Bası); İstanbul: Beta Basım.
  • Kozak, Meryem A. ; 1999 ; Otel İşletmelerinde İnsana Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar; Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lee, Dick; 2002; Stratejic CRM- The Complete Implementation Manuel; Minnesota: HYM Press.
  • Lucey, Terry; 1997; Management Information Systems (8. Baskı) ; London: Continuum.
  • Maviş, Fermani; 1994; Otel İşletmeciliği İlke ve Kavramlar; Eskişehir: Eskişehir Meslek Yüksek Okulu Yayınları.
  • Mucuk, İsmet; 2001; Pazarlama İlkeleri (13. Basım); İstanbul: Türkmen Kitabevi
  • Mucuk, İsmet; 2003; Modern İşletmecilik; İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • O’Connor, Peter; 1999; Electronic Information Distribution in Tourism and Hospitality; Oxon: Cabi Publishing.
  • Odabaşı, Yavuz; 2000; Müşteri İlişkileri Yönetimi; İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özalp, İnan; 2001; İşletme Yönetimi; Eskişehir: Birlik Ofset.
  • Özgen, Hüseyin, Öztürk, Azim ve Yalçın, Azmi; 2002; İnsan Kaynakları Yönetimi; Adana: Nobel Kitabevi.
  • Poon, Auliana; 1993; Tourism, Technology and Competitive Strategies; UK: CABI Publishing.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat; 1997; Personel Yönetimi (8. Baskı) ; Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sayın, Erol ve Şen, Tayyar; 2001; Yönetim Bilgi Sistemi; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sezgin, Erkan; 2004; Bilişim Teknolojileri ve Finansal Yapılanma Sürecinde Turizm Endüstrisi ve Türkiye Turizmi; Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları; No: 1540.
  • Şahin, Mehmet; 2003; Yönetim Bilgi Sistemi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını.
  • Şener, Burhan; 1997; Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon (2. Baskı) ; Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Usal, Alparslan; 1984; Turizm Pazarlaması; İzmir: Erenler Matbaası.
  • Werthner, Hannes ve Klein, Stefan; 1999; Information Technology and Tourism-A Challenging Relationship; Austria: Springer –Verlang Wien.
  • Yarcan, Ş; 1998; Türkiye’de Turizm ve Uluslararasılaşma; İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Yahyagil, Mehmet Y.; 2001; Kobiler’de Bilgisayar Teknolojileri Uygulamaları; İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Yeniçeri, Özcan; 2002; Örgütsel Değişmenin Yönetimi; Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yolal, Medet; 2003; Türkiye’de Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Zwass, Vladimir; 1992; Management Information Systems; U.S.A.: Wm.C. Brown Publishers. SÜRELİ YAYINLAR
  • Atalay, Ali; 2000; “Turistik Tesislerin Geleceğe Yatırımı Akıllı Kart”; Panorama; Mart; s.122.
  • Birkan, İbrahim; 1998; “Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri” ; Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi; 9; Eylül- Aralık; s.26-32.
  • Buhalis, Dimitrios; 2000; “Marketing the Competitive Destination of the Future” ; Tourism Management; 21 (1); 97-116.
  • Buhalis, Dimitrios ve Deimezi, Ourania; 2004; “E-Tourism Development in Greece: Information Communication Technologies”; Tourism and Hospitality Research 5 (2) ; p.109.
  • Campbell, Jay; 2004; “Evaluating Corporate Travel Automation”; Business Travel News; April 19; p.87.
  • Demir, Mahmut ve Demir Şirvan Ş. ; 2003; Konaklama İşletmelerinde EBS- Elektronik Bilgi Sisteminin İşgörenler Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması; Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 14 (1) ; s. 56- 64.
  • Emeksiz, Murat; 2000; “Otel İşletmelerinde İçsel ve Dışsal Bilgi Sistemleri: Beş Yıldızlı Uluslar arası Bir Zincir Otelin Dışsal Bilgi Sistemleri ile
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64DN27YS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlke Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, İ. (2009). OTEL İŞLETMELERİNDE KULLANILAN BİLGİ-İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN İŞLETMENİN FARKLI BOYUTLARINDA YARATTIĞI DEĞİŞİMLER. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 25-46.