Satın alma davranışını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Tüketicilerin yabancı ürünleri reddedip, yerli ürünleri tercih etme eğilimi olarak tanımlanabilecek etnosentrizm de bu faktörlerden biridir. Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizm düzeyi ile cinsiyet, satın alma niyeti, siyasi düşünce, etnik köken ve otoriter tutumla yetiştirilme arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu maksatla Mersin Üniversitesi SBMYO öğrencileri olarak belirlenen evren içindeki 341 öğrenciye anket yapılmıştır. Gerçekleştirilen analizlerde etnosentrizmin 3 faktör altında toplanmış; tüketici etnosentrizm düzeyi ile siyasi görüş(H2), etnik köken(H3), satın alma niyeti(H4) ve otoriter tutumla(H5) yetiştirilme arasında ilişki bulunurken, cinsiyet(H1) ile etnosentrizm düzeyi arasında bir ilişki saptanmamıştır
Tüketici Etnosentrizmi Satın alma Niyeti Otoriter Tutumla Yetiştirilme
There are many factors which affect consumer buying choices. Etnocentrism, which can be defined as the tendency of rejecting the foreign products and prefering native products instead, is also one of these factors. The purpose of this study is to reveal the relationship between consumer ethnocentrism level with gender, intention to buy, political thought, ethnicity and authoritarian rearing. For this purpose three hundred forty-one students of Mersin University Vocational School of Social Sciences, which is the determined universe, are selected to conduct the survey. At the analysises, it is found that ethnocentism has been collected under three titles of factors, there is a relationship between consumer ethnocentrism level and political thoughts, ethnicity, intention to buy and authoritarian rearing, but there is no relationship found between gender and consumer ethnocentrism level
Consumer Ethnocentrism Authoritarian Rearing Practices Purchase Intention
Diğer ID | JA77YS82FA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 8 Sayı: 2 |