BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 50 - 83, 01.06.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı Çukurova Üniversitesi Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri düzeylerinin sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinden 139 bayan ve 181 erkek olmak üzere toplam 320 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Envanteri” ve öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini belirlemek amacıyla oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi SPSS (17.0 sürümü) İstatistik Paket Programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde “Mann-Whitney U” ve “Kruskal-Wallis” istatistiksel test teknikleri kullanılmıştır. Tüm testlerde istatistiksel önem düzeyi p<0.05 olarak alındı. Araştırmanın bulguları Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin sosyo demografik özelliklerinin iletişim beceri düzeyleri üzerinde anlamlı fark yaratmadığı saptanmıştır

Kaynakça

  • Akyurt, N. (2009), “Sağlıkta İletişim ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11, s.15-33.
  • Alkaya, Y. (2004), Lise Öğrencilerinin İletişim ve Empati becerilerinin Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Balcı, S. (1996), Danışma Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin

Evaluation of School of Tourism and Hotel Management Students’ Communication Skills in Terms of Several Variables

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 1, 50 - 83, 01.06.2014

Öz

The aim of this study is to evaluate Çukurova University School of Karataş Tourism and Hotel Management students’ communication skills levels in terms of socio-demographic variables. Of the survey sample, the Çukurova University School of Tourism and Hotel Management students a total of 139 women and 181 men undergraduate students, 320 pre-formed. In the study, “Communication Skills Inventory” developed by Ersanlı and Balcı (1998) and “Personal Information Form” developed to determine the socio-demographic characteristics of the students were used as data collection tools. Evaluation of data obtained from SPSS (17.0 version) was done with Statistical Package Program. “Mann-Whitney U” and “Kruskal Wallis” test techniques were used in order to evaluate the data. In statistical analyses, significance level (p-value) is chosen as p<0.05.The results of this study indicate that the levels of perception of communication skills in the School of Tourism and Hotel Management students were quite high. As a result of research students’ communication skills levels was not differed significantly by socio demographic characteristics

Kaynakça

  • Akyurt, N. (2009), “Sağlıkta İletişim ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11, s.15-33.
  • Alkaya, Y. (2004), Lise Öğrencilerinin İletişim ve Empati becerilerinin Sosyo-Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Balcı, S. (1996), Danışma Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48HM79VE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Diğdem Eskiyörük

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eskiyörük, D. (2014). Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 50-83.