Günümüzde hükümetler, medya, sivil toplum kuruluşları gibi çeşitli baskı grupları dünya markalarına, “küresel uygulamalarının etik açıdan uygunluğu” konusunda çeşitli yaptırımlar uygulamaya çalışmaktadırlar. Bu yaptırımlar, tüketicilerin bilinçlenmesini sağlamanın yanı sıra, işletmelerin de küresel ticari faaliyetlerinde sürdürülebilir etik uygulamalar için harekete geçmelerine yol açmaktadır. İşte adil ticaret, dezavantajlı bulunan yerel üreticilerin uluslararası pazarlara açılmasına imkân tanıyan bir ticaret sistemini ifade etmektedir. Henüz oldukça yeni ve gelişen adil ticareti daha iyi anlayabilmek amacıyla bu çalışmada, adil ticaret kavramı ile ilgili bilgilere yer verilerek tüketiciler açısından bazı çıkarımlar sağlanacaktır
Recently, some pressure groups such as governments, media, nongovernmental organizations trying to apply different sanctions about “compliance with the ethical aspects of global applications”. These sanctions provide businesses to take action for sustainable ethical applications in their global commercial activities, as well as providing consumer awareness. Thus, fair trade refers to a commercial system that allows disadvantageous local producers to enter international markets. In order to understand quite new and developing fair trade, some information related with fair trade are given and provide some implications in the context of consumers
Diğer ID | JA56YE99EY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 2 |