BibTex RIS Kaynak Göster

Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 21 - 39, 01.06.2016

Öz

Türkiye’nin ilk karnavalı olan Adana Portakal Çiçeği Karnavalı, önceki yıllarda ülkenin farklı yerlerinden gelen konuklara ev sahipliği yapmıştır. Bu çalışmada 06-10 Nisan 2016 tarihlerinde Adana’da gerçekleştirilen IV. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı katılımcılarının karnavala katılımlarını güdüleyen sebeplerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yerli ve yabancı katılımcılardan, literatüre dayalı olarak oluşturulan anket formu aracılığı ile veriler toplanmıştır. Anket, kolayda örnekleme yöntemi ile 202 kişiye yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların karnavala katılım güdüleri “etkinlik” “kaçış”, “sosyalleşme” ve “yenilik” olarak belirlenmiştir. Çalışma, karnavalın yerel halk ve katılımcılar arasında etkileşim sağlayarak Adana yerel kültürünün tanıtımına ve sürdürülebilirliğine katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır

Kaynakça

  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of Psyhological Testing, (5th ed), New York: Harper Collins Publisher.
  • Döner, Z. ve Tepeci, M. (2014). “Manisa Mesir Macunu Festivali Ziyaretçilerinin Festivale Katılım Nedenleri ve Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Unsurların Belirlenmesi”, 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13-16 Kasım 2014, Ankara, ss: 782-795.
  • Duran, E., Hamarat, B. ve Özkul, E. (2014). A Sustainable Festival Management Model: Thecase Of International Troia Festival. International Journal of Culture, Tourismand Hospitality Research, 8(2): 4-4.
  • Esu, B. B., ve Arrey, V. M. E. (2009). Tourists’ Satisfaction with Cultural Tourism Festival: A Case Study of Calabar Carnival Festival, Nigeria. International Journal of Business and Management, 4(3): 116.
  • Felsenstein, D. ve Fleischer, A. (2003). Local Festivals Andt Ourism Promotion: The Role Of Public Assistance And Visitor Expenditure. Journal of Travel Research, 41(4): 385-392.
  • Formica, S. ve Uysal, M. (1998). Market Segmentation of an International Cultural-Historical Event in Italy. Journal of Travel Research, 36(4): 16-24.
  • Funk, D. C., Toohey, K. ve Bruun, T. (2007). International Event Participation: Prior Sport Involvement, Destination Image And Travel Motives. Europeansport Management Quartely, 7(3): 227-248.
  • Getz, D. (2007). Event Studies Theory, Research and Policy for Planned Events. Great Britain: Elsevier,18-24.
  • Getz, D. (2008). Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management, 29: 403-428.
  • Gibson, J., Conell, J., Waitt G. ve Walmsley, J. (2011). Gibson, C., ve Connell, J. (Ed.). Festival Places: Revitalising Rural Australia (Vol. 27). Channel View Publications.
  • Hair, J.F., Black, W., Babin, B. ve Andersen, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (7. Baskı). New Jersey: Pearson Prentice-Hall.
  • Hürriyet Haber (2016). “Adana'da Portakal Çiçeği Karnavalı iptal edildi ”. [URL:http://www.hurriyet.com.tr/4-uluslararasi-portakal-cicegi- karnavali-programi-iptal-edildi-40072717] 08.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Hürriyet Haber (2016). “Portakal Çiçeği Karnavalı'na davet”. [URL:http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/Adana- Haberleri/portakal-cicegi-karnavali-na-davet_57244] (Erişim Tarihi 09.08.2016).
  • Ibeh, K. I. N., Brock, J. U ve Zhou, J. (2004). The Drop and Collect Survey among Industrial Populations: Theory and Empirical Evidence. Industrial Marketing Management, 33(2): 155-165.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi Ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kim, K. ve Uysal, M. (2003). Perceived Socio-Economic Impacts of Festivals and Events Among Organizers. Journal of Hospitality and Leisure Marketing,10(3-4): 159-171.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar. 1. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nisanda Adanada (2016). [URL:http://www.nisandaadanada.com/WebSite/Display.aspx?MyC ontentGroupID=2] (Erişim Tarihi 05.08.2016).
  • Neirotti, L. D., Bosetti, H. A. ve Teed, K. C. (2001). Motivation to Attend The 1996 Summer Olympic Games. Journal Of Travel Research, 39(3): 327-331.
  • Özdemir, G. ve Çulha, O. (2009). Satisfaction and Loyalty of Festival Visitors. Anatolia, 20 (2): 359-373.
  • Pellegrino, G. ve Hancock, H. (2010). A Lasting Legacy: How Major Sporting Events Can Drive Positive Change For Host Communities and
  • Economies.(Önsöz). Deloitte Touche Tohmatsu, Deloitte, 1-20.
  • Tayfun. A. ve Arslan, E. (2013). Festival Turizmi Kapsamında Yerli Turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2): 192-206.
  • Turizmin Sesi (2016). [URL:http://www.turizminsesi.com/haber/adana- portakal-cicegi-karnavali-15573.htm] (Erişim Tarihi 06.08.2016).
  • Türk Dil Kurumu (TDK), (2016). “Festival”. [URL:http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=keli me&guid=TDK.GTS.57a5d476a96b10.765634] 05.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Türk Dil Kurumu (TDK), (2016). “Karnaval”. [URL:http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=keli me&guid=TDK.GTS.57a5d47b506dc8.4134177] 05.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Uysal, M., Gahan, L.W. ve Martin, B. (1993). An Examination of Event Motivations: A Case Study. Festival Management & Event Tourism, 1(1): 5-10.
  • Wikipedia (2016). “Portakal Çiçeği Karnavalı,”. [URL:https://tr.wikipedia.org/wiki/Portakal_%C3%87i%C3%A7e%C 4%9Fi_Karnaval%C4%B1] (Erişim Tarihi 06.08.2016).
  • Yazıcıoglu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, O., Karaca, O. B. ve Çakıcı, A. C. (2016). Yerel Halkın “Adana- Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”na Yönelik Algı ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2): 50-68.
  • Yolal, M., Çetinel, F., ve Uysal, M. (2009). An Examination of Festival Motivation International Festival. Journal Of Convention & Eventtourism, 10(4): 276-291. Benefits Relationship: Eskişehir
  • Yükselen, C. (2000). Pazarlama Araştırmaları. 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.

Carnival Participation Motivations: IV. International Adana Orange Blossom Carnival Example

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 21 - 39, 01.06.2016

Öz

Adana Orange Blossom Carnival that is of Turkey's first carnival has hosted guests from different parts of the country in previous years. In this study, IV. International Orange Blossom Carnival participants’ reasons were studied and their motivations to participate were analyzed. Data were collected using questionnaire form which was developed based on literature, from local and foreign participants. The questionnaire was conducted on 202 people face to face benefiting from convenience sampling method. According to findings of the study, the participants’ motives were defined as “activity”, “escape”, “socialization” and “innovation”. The study has an important place in terms of contributing to sustainability and promotion of Adana’s local culture by providing interaction between participants and local people

Kaynakça

  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of Psyhological Testing, (5th ed), New York: Harper Collins Publisher.
  • Döner, Z. ve Tepeci, M. (2014). “Manisa Mesir Macunu Festivali Ziyaretçilerinin Festivale Katılım Nedenleri ve Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Unsurların Belirlenmesi”, 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13-16 Kasım 2014, Ankara, ss: 782-795.
  • Duran, E., Hamarat, B. ve Özkul, E. (2014). A Sustainable Festival Management Model: Thecase Of International Troia Festival. International Journal of Culture, Tourismand Hospitality Research, 8(2): 4-4.
  • Esu, B. B., ve Arrey, V. M. E. (2009). Tourists’ Satisfaction with Cultural Tourism Festival: A Case Study of Calabar Carnival Festival, Nigeria. International Journal of Business and Management, 4(3): 116.
  • Felsenstein, D. ve Fleischer, A. (2003). Local Festivals Andt Ourism Promotion: The Role Of Public Assistance And Visitor Expenditure. Journal of Travel Research, 41(4): 385-392.
  • Formica, S. ve Uysal, M. (1998). Market Segmentation of an International Cultural-Historical Event in Italy. Journal of Travel Research, 36(4): 16-24.
  • Funk, D. C., Toohey, K. ve Bruun, T. (2007). International Event Participation: Prior Sport Involvement, Destination Image And Travel Motives. Europeansport Management Quartely, 7(3): 227-248.
  • Getz, D. (2007). Event Studies Theory, Research and Policy for Planned Events. Great Britain: Elsevier,18-24.
  • Getz, D. (2008). Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management, 29: 403-428.
  • Gibson, J., Conell, J., Waitt G. ve Walmsley, J. (2011). Gibson, C., ve Connell, J. (Ed.). Festival Places: Revitalising Rural Australia (Vol. 27). Channel View Publications.
  • Hair, J.F., Black, W., Babin, B. ve Andersen, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (7. Baskı). New Jersey: Pearson Prentice-Hall.
  • Hürriyet Haber (2016). “Adana'da Portakal Çiçeği Karnavalı iptal edildi ”. [URL:http://www.hurriyet.com.tr/4-uluslararasi-portakal-cicegi- karnavali-programi-iptal-edildi-40072717] 08.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Hürriyet Haber (2016). “Portakal Çiçeği Karnavalı'na davet”. [URL:http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/Adana- Haberleri/portakal-cicegi-karnavali-na-davet_57244] (Erişim Tarihi 09.08.2016).
  • Ibeh, K. I. N., Brock, J. U ve Zhou, J. (2004). The Drop and Collect Survey among Industrial Populations: Theory and Empirical Evidence. Industrial Marketing Management, 33(2): 155-165.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi Ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kim, K. ve Uysal, M. (2003). Perceived Socio-Economic Impacts of Festivals and Events Among Organizers. Journal of Hospitality and Leisure Marketing,10(3-4): 159-171.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar. 1. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nisanda Adanada (2016). [URL:http://www.nisandaadanada.com/WebSite/Display.aspx?MyC ontentGroupID=2] (Erişim Tarihi 05.08.2016).
  • Neirotti, L. D., Bosetti, H. A. ve Teed, K. C. (2001). Motivation to Attend The 1996 Summer Olympic Games. Journal Of Travel Research, 39(3): 327-331.
  • Özdemir, G. ve Çulha, O. (2009). Satisfaction and Loyalty of Festival Visitors. Anatolia, 20 (2): 359-373.
  • Pellegrino, G. ve Hancock, H. (2010). A Lasting Legacy: How Major Sporting Events Can Drive Positive Change For Host Communities and
  • Economies.(Önsöz). Deloitte Touche Tohmatsu, Deloitte, 1-20.
  • Tayfun. A. ve Arslan, E. (2013). Festival Turizmi Kapsamında Yerli Turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2): 192-206.
  • Turizmin Sesi (2016). [URL:http://www.turizminsesi.com/haber/adana- portakal-cicegi-karnavali-15573.htm] (Erişim Tarihi 06.08.2016).
  • Türk Dil Kurumu (TDK), (2016). “Festival”. [URL:http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=keli me&guid=TDK.GTS.57a5d476a96b10.765634] 05.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Türk Dil Kurumu (TDK), (2016). “Karnaval”. [URL:http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=keli me&guid=TDK.GTS.57a5d47b506dc8.4134177] 05.08.2016). (Erişim Tarihi
  • Uysal, M., Gahan, L.W. ve Martin, B. (1993). An Examination of Event Motivations: A Case Study. Festival Management & Event Tourism, 1(1): 5-10.
  • Wikipedia (2016). “Portakal Çiçeği Karnavalı,”. [URL:https://tr.wikipedia.org/wiki/Portakal_%C3%87i%C3%A7e%C 4%9Fi_Karnaval%C4%B1] (Erişim Tarihi 06.08.2016).
  • Yazıcıoglu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, O., Karaca, O. B. ve Çakıcı, A. C. (2016). Yerel Halkın “Adana- Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”na Yönelik Algı ve Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2): 50-68.
  • Yolal, M., Çetinel, F., ve Uysal, M. (2009). An Examination of Festival Motivation International Festival. Journal Of Convention & Eventtourism, 10(4): 276-291. Benefits Relationship: Eskişehir
  • Yükselen, C. (2000). Pazarlama Araştırmaları. 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65RN49KY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevda Sahilli Birdir Bu kişi benim

Derya Toksöz Bu kişi benim

Elif Bak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sahilli Birdir, S., Toksöz, D., & Bak, E. (2016). Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 21-39.