Bu çalışmada, destinasyonların yoğun markalaşma çabaları dikkate alınarak, markalaşma uygulamalarının kentlere ne şekilde uygulandığı araştırılmıştır. Bu uygulamaların ışığında, birçok zenginliğe sahip olan Tarsus kentinin göze çarpan markalaşma çabaları ve markalaşma sürecinde hangi konumda olduğu, bu süreç esnasında hangi faaliyetlerin ortaya konulmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Böylece, Tarsus’un bir destinasyon markası haline gelebilmesi için neler yapılması gerektiği ortaya konmaya çalışılmıştır. 3Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılarak 12 katılımcı ile derinlemesine mülakat yapılmıştır. Bu mülakatlar ışığında, Tarsus’un destinasyon markalaşması sürecindeki konumu ve bu süreçte yapılması gerekenler analiz edilerek açıklanmıştır. Aynı zamanda Tarsus’un güçlü ve zayıf yönleri SWOT analizi kullanılarak ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Güçlü yönlerinin korunmasında ve zayıf yönlerin ortadan kaldırılmasında neler yapılabileceği incelenmiştir
In this study, it has been discussed how branding practices are applied on destinations by considering the intensive branding efforts of destinations. Inlight of these practices, noteworthy branding efforts and the branding position of thecity Tarsus which has an enormous richness, and the facilities has been held in this branding process, has been identified. Thus, things to do to make Tarsus a destination brand has been tried to explain. In this study, an in-depthinterview has been made with 12 responders by using qualitative research method. Inthelight of these interviews, situation of the destination branding process of Tarsus and things to do in this process has been analysed and explained. Also, the strengths and weaknesses of Tarsus has been tried to reveal by using SWOT Analysis. It has been tried to explain how to preserve strengths and remove weaknesses
Diğer ID | JA37TR97BB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |