Tüketicilerin ürünlere yönelik sahip oldukları bilgiler ve algıları, ürün veya hizmeti satın alma sürecinde önemli bir rol oynamaktadır. Diğer yandan, tüketiciler bir ürünün fiyatına bakarak kendi zihinlerinde o ürün hakkında bir ön yargı oluşturabilirler. Ürün için ödeyeceği fiyatın, aldığı ürüne değip değmeyeceği konusunda emin olmak için tüketicinin, o ürün hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve ihtiyacını gerçekten karşılayıp karşılamayacağından emin olması gerekmektedir. Bu çalışmada, Türkiye ve Slovakya’daki üniversite öğrencilerinin uluslararası bir fast food restoranının ürünleri hakkındaki nesnel ve öznel bilgi düzeylerinin yanı sıra marka deneyimi, algılanan fiyat, algılanan değer, müşteri güveni ve sadakati ile hizmet kalitesi değişkenleri gerçekleştirilen anketler yoluyla karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak nesnel bilgi, marka deneyimi, algılanan fiyat, algılanan değer ve hizmet kalitesi değişkenleri bağlamında iki ülke arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu sonuçlar ve diğer bulgular, tüketici bilgisi ve diğer ilgili değişkenlerin araştırılmasıyla ilgili gelecek araştırmalara etkileri açısından tartışılmıştır
Consumers’ knowledge and perceptions of products have a great role in the process of buying those products or services. On the other hand, consumers can form a prejudice about the product by looking at its price. To be sure whether the product worth its price, consumers must have sufficient information on the product and be confident that the product will satisfy their needs. In this study, university students in Turkey and in Slovakia were compared through objective and subjective knowledge about the products of an international fast food restaurant, as well as by brand experience, perceived price, perceived value, customer trust and Bu çalışma Doç. Dr. Kalender Özcan ATILGAN danışmanlığında, Ahmet Esad YURTSEVER tarafından “Tüketicilerin nesnel ve öznel bilgilerinin algıladıkları fiyat bağlamında incelenmesi” başlığıyla hazırlanan yüksek lisans tezi olarak Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yayınlanmıştır. 2 Doç. Dr., Mersin Üniversitesi Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Erdemli, Mersin. E-posta: atilgan@mersin.edu.tr Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İİBF Fakültesi, İşletme Bölümü Doktora Öğrencisi, E-posta: esadyurtsever@gmail.com loyalty, and service quality. As a result, significant differences are found between the two countries in terms of objective knowledge, brand experience, perceived price, perceived value and service quality. These results and other findings are discussed in terms of implications for future research regarding consumer knowledge and other related variables
Objective and Subjective Knowledge Perceived Price Service Quality
Diğer ID | JA72MM68AM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |