BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2005, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 48, 01.12.2005

Öz

Okuma/Okuduğunu anlama, okuyucunun metinle kurduğu iletişim sonucu ortaya çıkan bir üründür. İngilizce ders kitaplarında sunulan metinlerin genellikle hedef dilin konuşulduğu toplumun sosyo-kültürel yapısını yansıttığı görülmektedir. Metinler akademik veya özel amaçlı İngilizce’yi öğretmeyi hedefliyorsa, öğrencinin hem metnin kültürel yapısında hem de akademik konularda gerekli ön bilgisinin olması gerekmektedir. Öğrencinin alan bilgisinin yetersiz, sözcük bilgisinin sınırlı ve metnin gramer yapısının karmaşık olması durumunda, okuma-anlamada sorunlar ortaya çıkacaktır. Bu olumsuzluklarla birlikte, öğretmenin uyguladığı yöntemin de yetersiz olması durumunda, öğrencinin okuma becerisinin gelişmesi zorlaşacaktır. Bu makalede öğretim dili İngilizce olan üniversitelerde çok önemli görülen okuma-anlama becerisinin geliştirilmesine yönelik ders planı yapılmış ve etkin bir okuma-anlama için öğretmenin izleyebileceği yollar önerilmiştir

Kaynakça

  • Carrel, P. L. (1987), The Effects of Thetorical Organization on ESL Readers, TESOL Quarterly, Vol. 18, No.3.
  • Carton, E. And Carton, A.( 1986) Multidimensionality of Foreign Language Reading Proficiency: Preliminary Consideration in Assessment, Foreign Language, Annals, Vol. 19, No.1.
  • Dyer and Bushel (2003) Global Outlook 2, Advanced Reading, McGraw Hill Contemporary p.127-132.
  • Goodman, K.S. Reading (1968): A Psycholinguistics Guessing Game, Journal of the Reading Specialist, 6(1).
  • Mei-Yun,Y.(1989) Teaching Efficient Reading, Teacher Development, Making The Right Moves, Selected Articles from 1989-1999, English Language Division, p.182.
  • Widdowson,H.G (1979), Explorations in Applied Linguistics, Oxford University Press.
  • Willis, J. (1997) Teaching English Through English, Longman p.154.

CAN READING BE TAUGHT MORE EFFECTIVELY IN AN EFL CLASS?

Yıl 2005, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 48, 01.12.2005

Öz

Reading is described as a psychological process by which the reader constructs a message encoded by a writer. Reading is a matter of decoding the message in the text. The socio-cultural aspects, vocabulary difficulty level and the structure of the text have a large effect on the learners’ reading comprehension. If the learner has limited background knowledge about the text, he/she will inevitably have problems in reading comprehension. The purpose of this article is to design a lesson plan and suggest some procedures for efficient reading. It is believed that if the instructor follows the guidelines with the lesson plan, he/she will be able to teach reading skill more effectively

Kaynakça

  • Carrel, P. L. (1987), The Effects of Thetorical Organization on ESL Readers, TESOL Quarterly, Vol. 18, No.3.
  • Carton, E. And Carton, A.( 1986) Multidimensionality of Foreign Language Reading Proficiency: Preliminary Consideration in Assessment, Foreign Language, Annals, Vol. 19, No.1.
  • Dyer and Bushel (2003) Global Outlook 2, Advanced Reading, McGraw Hill Contemporary p.127-132.
  • Goodman, K.S. Reading (1968): A Psycholinguistics Guessing Game, Journal of the Reading Specialist, 6(1).
  • Mei-Yun,Y.(1989) Teaching Efficient Reading, Teacher Development, Making The Right Moves, Selected Articles from 1989-1999, English Language Division, p.182.
  • Widdowson,H.G (1979), Explorations in Applied Linguistics, Oxford University Press.
  • Willis, J. (1997) Teaching English Through English, Longman p.154.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66ZZ97CV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erol Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kahraman, E. (2005). -. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 42-48.