Tüketicilerin rasyonel davrandıklarından ve ekonomik faktörleri diğer faktörlere göre daha ön planda tuttuklarından dolayı fiyat faktörü önem arz etmektedir. Bu araştırmada da cep telefonu markalarının imajının ve güvenilirliğinin tüketicilerin algılanan fiyat adaletine olan etkileri ve bu etkilerde müşteri sadakatinin aracılık rolleri incelenmiştir. Veriler, Mersin İli’nde bulunan ve cep telefonu kullanan 246 katılımcıdan yüz yüze yapılan anketler aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerini sınıflandırmak amacıyla tanımlayıcı istatistikler; geliştirilen hipotezleri test etmek amacıyla doğrusal regresyon analizi ve Process kullanılmıştır. Analiz sonuçlarında işletme imajı ve işletme güvenilirliğinin algılanan fiyat adaleti üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkiye sahip olduğu; hem işletme imajının hem de işletme güvenilirliğinin algılanan fiyat adaletine olan etkisinde müşteri sadakatinin kısmi aracılık rolleri olduğu bulunmuştur.
İşletme İmajı İşletme Güvenilirliği Müşteri Sadakati Algılanan Fiyat Adaleti Cep Telefonu Markaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 |