Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cep Telefonu Markalarında İşletme İmajı ve Güvenilirliğinin, Algılanan Fiyat Adaletine Etkisi ve Müşteri Sadakatinin Aracılık Rolü

Yıl 2020, Cilt: 17 Sayı: 1, 102 - 112, 29.06.2020

Öz

Tüketicilerin rasyonel davrandıklarından ve ekonomik faktörleri diğer faktörlere göre daha ön planda tuttuklarından dolayı fiyat faktörü önem arz etmektedir. Bu araştırmada da cep telefonu markalarının imajının ve güvenilirliğinin tüketicilerin algılanan fiyat adaletine olan etkileri ve bu etkilerde müşteri sadakatinin aracılık rolleri incelenmiştir. Veriler, Mersin İli’nde bulunan ve cep telefonu kullanan 246 katılımcıdan yüz yüze yapılan anketler aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerini sınıflandırmak amacıyla tanımlayıcı istatistikler; geliştirilen hipotezleri test etmek amacıyla doğrusal regresyon analizi ve Process kullanılmıştır. Analiz sonuçlarında işletme imajı ve işletme güvenilirliğinin algılanan fiyat adaleti üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkiye sahip olduğu; hem işletme imajının hem de işletme güvenilirliğinin algılanan fiyat adaletine olan etkisinde müşteri sadakatinin kısmi aracılık rolleri olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aksu, G., Eser, M. T. ve Güzeller, C. O. (2017). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile Yapısal Eşitlik Modeli Uygulamaları, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Baron, R. M. ve Kenny, D. A. (1986). The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations, Journal of Personality and Social Psychology, 51(6): 1173-1182.
  • Bayuk, M. N. ve Küçük, F. (2007). Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakati İlişkisi, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 22(1): 285-292.
  • Bobâlcă, C., Gătej, C. ve Ciobanu, O. (2012). Developing a Scale to Measure Customer Loyalty, Procedia Economics and Finance, 3: 623-628.
  • Christian, R. C. (1959). How Important is the Corporate Image?, Journal of Marketing, 24(2): 79-80.
  • Chung, J. Y. ve Petrick, J. F. (2013). Price Fairness of Airline Ancillary Fees: An Attributional Approach, Journal of Travel Research, 52(2): 168-181.
  • Clayton-Smith, D. (1996). Do It All’s Loyalty Programme and Its Impact on Customer Retention, Managing Service Quality: An International Journal, 6(5): 33-37.
  • Demircan, N. ve Ceylan, A. (2003). Örgütsel Güven Kavramı: Nedenleri ve Sonuçları, Yönetim ve Ekonomi, 10(2): 139-150.
  • Demirel, Y. (2008). Örgütsel Güvenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Tekstil Sektörü Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma, Yönetim ve Ekonomi, 15(2): 179-194.
  • Derin, N. ve Demirel, E. T. (2010). Kurum İmajının Kurum Kimliği Açısından Açıklanabilirliği: İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Örneği, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 13(2): 155-193.
  • El Haddad, R., Hallak, R. ve Assaker, G. (2015). Price Fairness Perceptions and Hotel Customers’ Behavioral Intentions, Journal of Vacation Marketing, 21(3): 262-276.
  • Ganesh, J., Arnold, M. J. ve Reynolds, K. E. (2000). Understanding the Customer Base of Service Providers: An Examination of the Differences Between Switchers and Stayers, Journal of Marketing, 64(3): 65-87.
  • Gray, E. R. ve Balmer, J. M. (1998). Managing Corporate Image and Corporate Reputation, Long Range Planning, 31(5): 695-702.
  • Habidin, N. F., Zubir, A. F. M., Fuzi, N. M., Latip, N. A. M. ve Azman, M. N. A. (2015). Sustainable Performance Measures for Malaysian Automotive Industry, World Applied Sciences Journal, 33(6): 1017-1024.
  • Hair, J. F., Anderson, R.E., Tatham, R.L. ve Black, W. C. (1995). Multivariate Data Analysis with Readings, New Jersey, Prentice Hall.
  • Kahneman, D., Knetsch, J. L. ve Thaler, R. (1986). Fairness as a Constraint on Profit Seeking: Entitlements in the Market, The American Economic Review, 76(4): 728-741.
  • Kaul, S. (2007). Measuring Retail Service Quality: Examining Applicability of International Research Perspectives in India, Vikalpa, 32(1): 15-26.
  • Lau, G. T. ve Lee, S. H. (1999). Consumers' Trust in a Brand and the Link to Brand Loyalty, Journal of Market-Focused Management, 4(4): 341-370.
  • Martin, W. C., Ponder, N. ve Lueg, J. E. (2009). Price Fairness Perceptions and Customer Loyalty in a Retail Context, Journal of Business Research, 62(6): 588-593.
  • Nacar, R., Polat, V., Geçti, F. ve Çiçek, M. (2012). Dinamik Fiyatlandırmada Algılanan Fiyat Adaletinin Marka İtibarına Etkisi: İDO Örneği, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi.
  • Newman, J. ve Werbel, R. (1973). Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances, Journal of Marketing Research, 10(4): 404-409.
  • Oktar, Ö. F. ve Çarıkçı, İ. H. (2012). Farklı Paydaşlar Açısından İtibar Algılamaları: Süleyman Demirel Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15): 127-149.
  • Özel, E. K. (2014). Çalışanların Twitter Kullanımının, Kurum İmajına Etkisi: Türkiye’de Bir Anket Çalışması, Journal of Yasar University, 9(35): 6138-6158.
  • Rothenberger, S. (2015). Fairness Through Transparency—The Influence of Price Transparency on Price Fairness Perceptions, Working Papers CEB, 15: 1-32.
  • Yağcı, M. İ. (2010). The Impact of Perceived Price Fairness and Consumer Ethnocentrism on Consumers’ Purchase Intentions: An Exploratory Assessment, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3): 131-148.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Alaiddin Koşar Bu kişi benim 0000-0002-5481-403X

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koşar, A. (2020). Cep Telefonu Markalarında İşletme İmajı ve Güvenilirliğinin, Algılanan Fiyat Adaletine Etkisi ve Müşteri Sadakatinin Aracılık Rolü. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 102-112.