Sömürgecilik sonrası edebiyat ve travma, sömürgecilik sonrası kültürel durumun kaçınılmaz bir sonucu olarak, neredeyse birbiriyle iç içe girmiş durumdadır. Travma, özellikle sömürge kökenli Britanyalı yazarlar tarafından yazılan sömürgecilik sonrası romanların en önemli tematik ögelerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Brick Lane romanında Monica Ali, daha on sekiz yaşındayken, Londra’da yaşayan, kırklı yaşlarındaki Chanu ile görücü usulü ile evliliğe zorlanan Nazneen’in trajik öyküsünü anlatır. Bu bir travma, göç ve evlilik dışı ilişki öyküsüdür. Annesinin intiharından sonra Nazneen’in babası Chanu’yla görücü usulü ile evlenmesini ister ve onu Londra’ya, imparatorluğun merkezine gönderir. Sömürgecilik sonrası bir Bangladeşli göçmen olarak Nezneen sadece ölen annesinin travmasını değil, zorla evlendirilmesinin ve bu evlilikten doğan ve daha iki aylıkken ölen bebeğinin travmasını da yaşamaktadır. Art arda gelen trajik olayların yarattığı ruhsal çöküşün yanı sıra, kaçınılmaz kültürel çatışmaların da içine düşer. Bu çalışma Nazneen’in travmatik geçmişiyle birlikte onun sömürgecilik sonrası kültürel kimliğini analiz etmekte, trajik olayların ve travmaların sömürgecilik sonrası kültürel durumun bir sonucu olup olmadığını sorgulamaktadır.
Postcolonial fiction and trauma are almost coalesced into one another as a result of the nature of postcolonial cultural condition. Trauma emerges as one of the most important and inevitable themes in postcolonial novels written, in particular, by the British authors of colonial origin. In Brick Lane, Monica Ali portrays the tragic destiny of Nazneen, a young Bangladeshi woman, forced into an arranged marriage, when she is eighteen, to a Bangladeshi man in his forties living in London. It is a story of trauma, migration and adultery. After her mother’s suicide, Nazneen’s father arranges her marriage to Chanu and sends her away from home to the Imperial centre. As a postcolonial Bangladeshi immigrant, Nazneen not only suffers from the trauma of her deceased mother but also from the trauma of her arranged marriage that results in the birth of a son who dies when he is only a few months old. In addition to her personal breakdown after a series of tragic events, she inevitably undergoes cultural clashes. This study discusses Nazneen’s traumatic background and her postcolonial identity and questions whether or not her tragic situation stems from the postcolonial cultural condition.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr