Bu araştırma, Bryan Talbot tarafından yapılmış olan Alice in Sunderland (2007) adlı grafik çalış- ma ile ilgilidir. Araştırmada, eserde yer alan metinlerarası bağlar kurma ve anlatı-üstü yapılar yarat- ma gibi belirli özellikler ele alınmaktadır. Yarı belgesel olma özelliğine sahip olan bir metin gibi de okunabilmesine karşın, Alice in Sunderland’da yazarın eserini mitolojik özelliklerden arındırma çaba- sı aşikardır. Eserde, her ne kadar gerçek dünyadaki gerçekliklere göndermede bulunan çok sayıda un- sur bulunsa da, okurlara sürekli olarak, eserin sadece bir “yaratcı bir ürün” olduğu ya da düş gücüyle oluşturulduğu hatırlatılmaktadır. Bunu gerçekleştirebilmek amacıyla, Talbot, içinde düşsel deneyimle- rin yer aldığı iki ayrı dünyanın yansıtıldığı çift yönlü bir çerçeve oluşturmuştur: tek-kişilik bir tiyatro oyunu ile bir düş. Bu tür stratejiler, aslında, Alice kitaplarının, çocukların eğlendirilmesine yönelik olan özgün işlevine işaret etmekte; böylelikle de, dikkatlerin, ikincil ya da postmodernizmi yansıtan referans çalışmaları yerine, özgün metinler üzerinde yoğunlaştırılmasını sağlamaktadır. Ancak, bu araştırmanın temel inceleme noktası, her ne kadar özgün metnin değerinin yeniden vurgulanması eği- limi öne çıksa da; Talbot’un, bu eseri tümüyle postmodern çerçevede kalmaktadır ve bu tür eserlerde öne çıkan sorgulama ontolojisinin, şüphecilik ve görecelilik söylemlerinin çereçevelerinin dışına çık- mamaktadır
ANAHTAR KELİMELERLewis Carroll yorum temsiliyet gerçeklik rüya metinlerüstülük
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
General Manager | Genel Yayın Yönetmeni, Öğretmenler Caddesi No.14, 06530, Balgat, Ankara.
Communication | İletişim: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
https://cujhss.cankaya.edu.tr/
CUJHSS, eISSN 3062-0112