Bu
makalenin amacı yabancı dil öğretiminde, karşı kültürün imgeleri dikkate
alındığında, edebi ve kültürel çevirinin dil öğretimi teknikleriyle bir arada
nasıl kullanıldığını göstermektir. Yabancı dil öğretiminde kullanılan bu
imgeler, ilgili kültürle, kültürel mirasla ve iletişim bağlamı bilgisiyle
ilgili olup öğrenme motivasyonunu arttırır. Bu makale yabancı dil öğretimi,
evrimsel psikoloji (insanların hikayelere olan ihtiyacı), edimbilim, kültürel
merak, dilbilim ve öğrenci psikolojisi alanlarındaki etkili öğretim
yöntemlerini ortaya çıkararak yabancı dil öğretimine disiplinlerarası bir
çalışma yaklaşımı getirmektedir. Makalede varılan sonuçlar, öğrenmede
gösterilen görsel düşünme eğilimi sayesinde yeni öğrenilen kavramların
düzeltilmesi için etkili öğretim tekniklerinin geliştiğini göstermektedir.
Farklı dillerin farklı anlama ve dünyaya bakış açıları sunabileceğini iddia
eden dilbilim kuramları, yabancı dil öğrenen kişilerin ilgisini çekmek ve
motivasyonlarını arttırmak için kullanılabilir. Youtube’daki Russian in Three Minutes (Üç Dakikada Rusça)
videosunda ders veren kişi, İngilizcede günaydın anlamına gelen “good
morning” ifadesinin Rusçadaki bire bir karşılığının “kibar sabah” olduğunu
söyler. Bu tür örnekler, öğrendikleri yabancı dilin kendilerine sunduğu farklı
düşünce yapılarına ve bakış açılarına dair zihinlerinde gerçek bir resim
oluşturabilmeleri için yabancı dil öğrenenlere yardımcı olabilir.
The purpose of this paper is to explain how teaching a
foreign language benefits from taking images of its culture into account, through
presentation of curiosities related to the respective culture, cultural
background and knowledge of the context of communication. The paper brings an
interdisciplinary studies approach to foreign language teaching, by looking for
efficient teaching methods going through the fields of foreign language
teaching, evolutionary psychology (the humans’ need for stories), pragmatics,
cultural curiosities, linguistics and student psychology. The conclusions of
the paper show that the tendency towards visual thinking in learning leads to
efficient ways of teaching techniques in order to fix new notions. The
linguistic theories claiming that different languages can offer different ways
of understanding and looking at the world may be used to arouse interest and
motivation in learners. We notice in YouTube video tutorials for foreign
language learning, such as a Russian in
Three Minutes video, the tutor mentioning that in Russian, the equivalent
for the English greeting “good morning” is, literally, “kind morning”. Such
examples can help learners form a true picture in their minds of the different
mindset and the different perspectives the foreign language they learn opens up
to them.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 1-2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr