This paper investigates a time of high cultural intensity, namely, the modernizing of Romanian culture, and maybe even the first stage towards Western alignment. The complexity of the issues in question may also reside in the fact that the specific area of interest of this paper focuses on the Banat region and it “encounters” all the aspects caused by the need of Banat in those years to build a Romanian identity, amid a multi-ethnical space. It is a way in which the culture sheds the light on the linguistic aspects, while the linguistic investigation makes the cultural context relevant. The cultural and historical perspective involves the linguistic one, emphasizing the inter-disciplinary aspect of the exegesis. In the present research we are considering the following aspect: the spreading of culture through schools as a trigger of identity consciousness. Acknowledging Romanian language in elementary schools became an active means of recognizing cultural identity.
Bu çalışma, Romanya kültürünün modernizasyonu ve belki de Batıya yaklaşmasında ilk aşama olarak nitelendirilebilecek, yüksek kültürel yoğunluğa sahip bir dönemi incelemektedir. Bu çalışmanın Banat bölgesine odaklanması ve bu çok-etnikli coğrafyada o dönemde bir Rumen kimliği inşa edilmesi için Banat’a duyulan ihtiyacın farklı boyutlarının ele alınması çalışmayı daha da kompleks bir hale getirmiştir. Banat bölgesi, Romanya milli kimliğine bir örnektir: Burası, “Avrupanın Kapısı” olarak görülmüştür, Habsburg ve Osmanlı İmparatorluğunun sınırında bulunan stratejik askeri ve ekonomik bir merkezdir. 1776-1867 yılları arasında Habsburg İmparatorluğu'nun, 1867-1918 yılları arasında ise Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun bir parçası olmuştur. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu tarafından bırakılan bu arazi, Avrupa uygarlığının ve kültürel modellerinin asimilasyonunu sonucunda yapay bir kültürel alan olmuştur. Banat'ın kültürel özelliği, Rumenlerin etnik kökenin, atalarının topraklarında yaşadıkları tarihi olayların getirdiği niteliklerin, köy yaşamının erdemlerine atfedilen değer, gelenekler ve folklora dayanan etnografik kültürün bir birleşimidir. Kültürel kimlik, bir kültürün Avrupa kültürleri arasında nasıl hayatta kaldığının sentezini ve bu varoluş şeklinin özbilincini temsil eder. Bu, sürekli bir kuramsal yeniden yapılandırmadır ve Banat bölgesindeki durum tarihi oluşumları üzerinden incelenmiştir. Bu çalışmada kimlik bilincinin bir tetikleyicisi olarak eğitim-öğretim yoluyla kültürün yayılması ele alınmaktadır. İlköğretim okullarında Romanya dilinin kabul edilmesi kültürel kimliği tanımada aktif bir araç haline gelmiştir. Anahtar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Notları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr