Interaction, communication, and cooperation among different cultures are no longer
optional skills but must competencies for professional contexts all around the globe in
the 21st century. As English is the medium of professional encounters in today’s world,
foreign language teaching is responsible for developing these competencies from the
early years of education. This results in culture being an important component of
foreign language classes, which puts a heavy responsibility on teachers’ shoulders.
Although they may show a sincere effort to integrate culture into lessons, their attempt
mostly stays at a basic level focusing on superficial information shared in the language
teaching coursebooks published by the global or local publishers. Thus, integrating
culture and intercultural communicative competence (ICC) into foreign language
teaching needs to be addressed in pre-service teacher education. This paper reports an
action research study where a teacher educator investigates her own practice in
integrating ICC into a pre-service teacher education session on teaching English to
young learners. Thus, the study aims to explain how effective a training session can be
in achieving its ICC goals and discover what teacher candidates think about integrating
culture and ICC into foreign language teaching based on their training session
experience.
Pre-service Teacher Education Teaching English to Young Learners Intercultural Communicative Competence Action Research
Farklı kültürler arasında etkileşim, iletişim ve iş birliği 21. yüzyılda profesyonel
bağlamlar için artık zorunlu yeterliliklerdir. İngilizce, günümüz dünyasında mesleki
karşılaşmaların ortamı olduğu için, yabancı dil öğretimi, eğitimin ilk yıllarından
itibaren bu yeterliliklerin geliştirilmesinden sorumludur. Bu da kültürün yabancı dil
derslerinin önemli bir bileşeni olmasına neden olmakta ve öğretmenlerin omuzlarına
ağır bir sorumluluk yüklemektedir. Öğretmenler, derslerine kültürü dahil etmek için
samimi bir çaba gösterseler de girişimleri çoğunlukla küresel veya yerel yayıncılar
tarafından hazırlanan dil öğretimi ders kitaplarında paylaşılan yüzeysel bilgilere
dayanmaktadır. Bu nedenle, hizmet öncesi öğretmen eğitimine kültür ve kültürlerarası
iletişim yeterliliğinin dahil edilmesi önemlidir. Bu makale, bir öğretmen eğitimcisinin
bu yeterliliği çocuklara İngilizce öğretmeye yönelik bir hizmet öncesi öğretmen eğitimi
oturumuna entegre ettiği uygulamasının araştırıldığı bir eylem araştırması üzerinedir.
Çalışma, kültürlerarası iletişim yeterliliği hedeflerine ulaşmada bir eğitim oturumunun
ne kadar etkili olabileceğini açıklamayı ve öğretmen adaylarının bu eğitim oturumu
deneyimlerine dayanarak kültür ve kültürlerarası iletişim yeterliliğini yabancı dil
öğretimine dahil etme konusundaki düşündüklerini keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Çocuklara İngilizce Öğretimi Kültürlerarası İletişim Yeterliliği Eylem Araştırması
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları, Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr