Byung-Chul Han, felsefe, kültür ve teknolojinin kesişimi üzerine yaptığı çalışmalarla tanınan çağdaş bir Güney Koreli-Alman filozoftur. Yorgunluk toplumu, şeffaflık toplumu, palyatif toplum ve enfokrasinin yanı sıra Han'ın temel kavramlarından biri de psikopolitikadır. Psikopolitika, egemen sınıfların bir topluluk içindeki bireysel davranışları daha iyi anlamak amacıyla insan psikolojisi üzerinde siyasal ve ekonomik kontrol uygulamak için kullandıkları yöntem ve stratejileri ifade eder. Ayrıca, kişisel sorumluluk ve üretkenliği vurgulayan kapitalizmin baskıcı yapıların içselleştirilmesine ve kolektif direnişin erozyona uğramasına nasıl yol açtığını ortaya koyar. Martin Crimp tiyatrosu yirminci yüzyıl sonu geç kapitalizmi ile yirmi birinci yüzyıl başı neoliberalizminin kesiştiği noktada konumlanmaktadır. Berlin Duvar'ının yıkılışı sonrası dönemde, geç kapitalizm üzerine yazılmış en seçkin oyunlardan biri olan No One Sees the Video'da Martin Crimp, Byung-Chul Han'ın da belirttiği gibi, psiko-iktidarın kontrolü altında çürümekte olan bir dünya resmeder; kapitalizmin dayattığı tüketim bağımlılığının bireyler üzerindeki etkisini incelikle gösterir ve bu süreçteki insan ruhunun rolünü vurgular. Bu çalışmanın amacı Martin Crimp'in No One Sees the Video oyunundaki psikopolitika tasvirini incelemektir.
Anahtar Kelimeler: Çağdaş Britanya tiyatrosu, Martin Crimp, No One Sees the Video, Byung-Chul Han, Psikopolitika
Byung-Chul Han is a contemporary South Korean-German philosopher known for his work on the intersection of philosophy, culture, and technology. Along with the burnout society, the transparency society, the palliative society, and the infocracy, one of his essential concepts is psychopolitics, which refers to the methods and strategies employed by ruling classes to exert political and economic control over human psychology to better understand individual behaviour within a community. It explores how capitalism, emphasizing personal responsibility and productivity, has led to the internalization of oppressive structures and the erosion of collective resistance. Martin Crimp's theatre is at the confluence of late twentieth-century capitalism and early twenty-first-century neoliberalism. In No One Sees the Video, one of the most distinguished plays ever written in the post-wall period on late capitalism, Martin Crimp portrays a world in decay under the control of psycho-power, as Byung-Chul Han pinpoints. He carefully shows the impact of consumerism addiction on individuals imposed by capitalism, highlighting the role of the human psyche. The purpose of this study is to investigate Martin Crimp's portrayal of psychopolitics in No One Sees the Video.
Contemporary British Theatre Martin Crimp No One Sees the Video Byung-Chul Han Psychopolitics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr