The rapid surge in global migration today is deeply intertwined with shifts in the political and economic structures of the late twentieth century, characterized by the dominance of globalization and transnational capital. These shifts, while rooted in the historical legacies of colonialism, have assumed new dimensions as globalization reconfigures the movement of people, capital, and ideas. In Exit West, Mohsin Hamid connects the personal experiences of migration with larger global forces, using magical doors to metaphorically illustrate the fluidity and unpredictability of global migration patterns. This paper employs Arjun Appadurai's five "scapes," which are ethnoscapes, technoscapes, financescapes, mediascapes, and ideoscapes, to examine how Exit West reflects and critiques the dynamics of globalization, migration, and identity formation. Hamid highlights how technological advancements facilitate movement while simultaneously revealing the inequalities that persist under the guise of globalization. Through the journeys of Saeed and Nadia, the novel reveals the fragmented nature of global flows and their impact on personal and collective identities.
Bugün küresel göçte yaşanan hızlı artış, küreselleşme ve ulusötesi sermayenin egemenliği ile karakterize edilen yirminci yüzyılın sonlarındaki siyasi ve ekonomik yapılardaki değişimlerle yakından ilişkilidir. Söz konusu değişimler, her ne kadar kaynağını sömürgeciliğin tarihsel mirasından alsa da, küreselleşmenin insan, sermaye ve fikir hareketlerini yeniden yapılandırmasıyla yeni bir boyut kazanmıştır. Bireysel göç deneyimlerini daha büyük küresel unsurlarla harmanlayan Mohsin Hamid, Exit West'te küresel göç örüntülerinin akışkanlığını ve öngörülemezliğini metaforik olarak göstermek amacıyla sihirli geçiş kapıları kullanmıştır. Bu makale, Exit West'i küreselleşme, göç ve kimlik oluşumu dinamiklerini nasıl yansıttığını ve bunları nasıl değerlendirdiğini ortaya koymak için Arjun Appadurai'nin beş "alan"ı (ethnoscapes, technoscapes, financescapes, mediascapes ve ideoscapes) çerçevesinde incelemiştir. Hamid bir yandan teknolojik gelişmelerin hareketliliği nasıl kolaylaştırdığını vurgularken, bir yandan da küreselleşme kisvesi altında varlığını sürdüren eşitsizlikleri gözler önüne sermektedir. Roman, Saeed ve Nadia'nın yolculukları aracılığıyla, küresel akışların parçalanmış doğasını ve bunların kişisel ve kolektif kimlikler üzerindeki etkisini ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası onlne bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, e-ISSN 3062-0112