Parçalanmış Tarihler: Walter Abish’in “Ardor/Awe/Atrocity” Eserinde Tarihyazımsal
Üstkurmaca
Öz
Walter Abish’in “Ardor/Awe/Atrocity” (1977) adlı eseri, hafıza, travma ve tarihin
parçalanması temalarını, karakter Jane’in bakış açısı üzerinden incelikle ele alan önemli bir
anlatı olarak öne çıkar. Jane’in anlatıdaki deneyimleri, postmodern edebiyatın temel
özelliklerinden biri olan tarihyazımsal üstkurmacaya geniş kapsamlı temaları sorgulamak için
öemli bir çerçeve sunar. Bu makale, Abish’in doğrusal tarihsel söylemi nasıl eleştirdiğini ve
büyük anlatılara duyulan postmodern şüphecilik ile nasıl bir ilişki kurduğunu Jane’in
yolculuğu üzerinden inceler. Anlatı kopukluğu, güvenilmez hafıza ve gerçek ile kurgunun
harmanlanması gibi tekniklerin kullanımıyla Abish, Jane’in parçalanmış anlatısını tarihsel
temsil ve kimlik oluşumu etrafındaki belirsizlikleri araştırmak için bir araç olarak kullanır. Bu
analiz, söz konusu temaları daha geniş bir postmodern Amerikan edebiyatı tartışması içine
yerleştirerek, Abish’in eserinin tarih ve anlatıya dair geleneksel anlayışlara nasıl meydan
okuduğunu göstermeyi amaçlamaktadır.
tarihyazımsal üstkurmaca postmodern edebiyat parçalı anlatı temsiliyet
Walter Abish's “Ardor/Awe/Atrocity” (1977) emerges as a significant narrative that intricately explores themes of memory, trauma, and the fragmentation of history, all articulated through the perspective of the character Jane. Jane's experiences within the narrative serve as a vital framework for interrogating the far-reaching themes inherent in historiographic metafiction, a defining characteristic of postmodern literature. This article examines Jane’s journey as a reflection of the fragmented and subjective nature of historical representation, emphasizing how Abish critiques linear historical discourse while engaging with postmodernism’s skepticism towards grand narratives. Through the employment of techniques such as narrative disjunction, unreliable memory, and the blending of fact with fiction, Abish uses Jane’s fragmented narrative to examine the uncertainties surrounding historical representation and identity formation. This analysis situates these themes within the broader discourse of postmodern American fiction, demonstrating the ways in which Abish's work challenges conventional understandings of history and narrative.
historiographic metafiction postmodern literature fragmented narrative representation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası onlne bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, e-ISSN 3062-0112