Bu çalışmada, Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin Covid-19 pandemisi öncesi ve pandemi sürecindeki dönemde tüketiciler tarafından tercih edilme sıklılığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Diğer bir ifadeyle e-ticaret sitelerinin aranma popülerliği incelenmiştir. Pandemi öncesi ve pandemi süreci e-ticaret sitelerinin aranma sıklığı, Google Trends yardımıyla karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Sırasıyla; Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11 e-ticaret siteleri incelenmiştir. Pandemi döneminde Trendyol ve Hepsiburada’nın aranma popülerlikleri pandemi öncesi ile kıyaslandığında yüzde olarak artış göstermiştir. Gittigidiyor ve N11’in ise pandemi döneminde, pandemi öncesine göre aranma popüleritesi yüzde olarak düşmüştür. Bununla beraber Türkiye’deki ortalama aranma yüzdelerine göre sıralamaları değişmemiştir. Tüketicilerin çoğunluğunun çevrimiçi alışverişlerinde daha çok Trendyol ve Hepsiburada e-ticaret sitelerini tercih ettiği görülmüştür. Ayrıca pandemi öncesi Türkiye’de iller bazında Trendyol’un en popüler e-ticaret sitesi olduğu gözlemlenmiştir. Ancak pandemi döneminde tüketicilerin daha fazla e-ticarete yönelmesi ve artan rekabet ile birlikte diğer e-ticaret sitelerinin de popülerliklerini artırdıkları ortaya çıkmıştır. Son olarak Zeo ve Fast Company tarafından ortaya konan sıralama ile çalışmada ulaşılan popülerlik sıralaması karşılaştırılmıştır.
This study aims to determine the frequency of preference of e-commerce sites in Turkey before the Covid-19 pandemic period and during the pandemic period. In other words, the search popularity of e-commerce sites was examined. The frequency of search of pre-pandemic and pandemic period e-commerce sites has been analyzed in comparison with Google Trends. In turn, Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11 e-commerce sites have been reviewed. During the pandemic, the search popularity of Trendyol and Hepsiburada increased in percentage compared to the pre-pandemic period. In the pandemic period, Gittigidiyor and N11 search popularity decreased as a percentage compared to the pre-pandemic period. However, their ranking according to the average search percentages in Turkey has not changed. It has been observed that the majority of consumers prefer Trendyol and Hepsiburada e-commerce sites for their online shopping. In addition, it was observed that Trendyol was the most popular e-commerce site on the basis of provinces in Turkey before the pandemic. However, during the pandemic period, it has been revealed that other e-commerce sites have increased their popularity with the increasing competition and the tendency of consumers to more e-commerce. Finally, the ranking revealed by Zeo and Fast Company was compared with the popularity ranking achieved in the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |