In this study, it is aimed to determine the postgraduate theses written on the music education of the visually impaired, to examine these theses from different perspectives, to determine the current situation and to be a source for the studies to be done. In the study, a case study design was used. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method. As a result of the research, the subjects of the thesis are mostly music education, musical notation, instrument education and music education technology, and the problems experienced by visually impaired music teachers and students, their socialization status, school program structure, the usage status of the Braille notation system in Turkey and instrument education. It is seen that they aim to identify the problems experienced. When the results of the thesis are examined, it has been concluded that the application of the curriculum and guidebooks prepared for sighted students to blind students creates great problems, the 1-hour course is insufficient, teachers need to take an in-service training course on special education, and the resources printed in Braille alphabet are insufficient.
Visually Impaired Music Education Postgraduate Thesis Music Education for the Visually İmpaired
Araştırmada, görme engelli bireylerin aldıkları müzik eğitimi konusunda yazılmış olan lisansüstü tezlerin tespit edilmesi, bu tezlerin farklı açılardan incelenerek mevcut durum tespitinin yapılması ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara ışık tutması amaçlanmaktadır. Durum çalışması deseni kullanılan çalışmada veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tez konularının çoğunlukla müzik eğitimi, müzik nota yazısı, çalgı eğitimi ve müzik eğitim teknolojisi olduğu tespit edilmiştir. Bu tezlerin, görme engelli müzik öğretmenlerinin ve öğrencilerin yaşadığı sorunlar, sosyalleşme durumları, görme engelli okullarında program yapısı, Braille nota sisteminin Türkiye’de kullanım durumu ve çalgı eğitiminde yaşanan sorunları tespit etmeyi amaçladıkları görülmektedir. Tez sonuçları incelendiğinde, gören öğrenciler için hazırlanmış öğretim programının görmeyen öğrenciler içinde değiştirilmeden uygulanmasının ve kılavuz kitapların aynı olmasının büyük sorunlar yarattığı, haftalık 1 saatlik dersin yetersiz kaldığı, öğretmenlerin özel eğitim konusunda hizmet içi eğitim kursu alması gerektiği, Braille alfabesi ile basılmış kaynakların yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Görme Engelli Müzik Eğitimi Lisansüstü Tez Görme Engellilerde Müzik Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |