Sosyal dışlanma, bireyin içinde yaşadığı topluluk üyeleriyle karşılaştırıldığında bu topluluğun dışında kaldığı anlamına gelmektedir. Bireylerin sosyal, kültürel ve ekonomik yaşama etkin bir şekilde katılamamalarıyla ilgilidir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal dışlanmasıyla ilişkili sosyo-demografik özellikler araştırılmıştır. Çalışma grubuna 287 gönüllü üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler, sosyo-demografik özellikler ve sosyal dışlanma ölçeğinin yer aldığı bir anket doldurmuşlardır. Öğrencilerin sosyal dışlanmışlık düzeylerini incelemek için 10., 50. ve 90. persantiller belirlenmiş ve kantil regresyon analizi uygulanmıştır. Bu analiz sonucunda hangi değişkenlerin hangi kantillerde anlamlı olduğu belirlenmiştir. Düşük sosyal dışlanmışlık düzeyini gösteren 10. kantilde cinsiyet, ekonomik durum ve barınma değişkenleri anlamlı bulunurken, orta düzeyde sosyal dışlanmışlık düzeyini gösteren 50. kantilde cinsiyet, annenin iş durumu, ekonomik durum ve barınma değişkenleri istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf, annenin iş durumu ve ekonomik durum değişkenleri yüksek sosyal dışlanmışlık düzeyini gösteren son kantilde anlamlı değişkenler olarak belirlenmiştir.
Social exclusion means that the individual is excluded when compared to members of the community in which he or she lives. The purpose of the study to explore socio-demographic characteristics associated with the social exclusion of university students. There were 287 university students in our study group. The students completed a questionnaire including socio-demographic characteristics and social exclusion scale. Quantile regression analysis at the 10th, 50th and 90th percentile was used to examine the social exclusion levels of the students. As a result of this analysis we determined the variables that are significant in different quantiles. In the 10th quantile, the gender, economic situation and accommodation variables were found to be significant, while in the 50th quantile, the variables of gender, mother occupation, economic situation, and accommodation were statistically significant. Gender, grade, mother occupation, and economic situation were found to be significant in the last quantile.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |