Bu
araştırmanın amacı kar amacı gütmeyen insani yardım kuruluşlarının marka imajı
ile bu kuruluşlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine
etkisini incelemektir. Marka imajı, tüketicinin markaya karşı hissettiği duygu
ve düşüncelerin toplamıdır. Bağlılık, güven duygusu içerisinde kurum ile olan
ilişkiyi uzun vadeli yürütmektir. Dini ilgilenim ise bireylerin ve toplumun
değer ve tutumlarında önemli bir rol oynayan etkileyici bir unsurdur. Bu
çalışma Erzurum il sınırlarında yaşayan katılımcılara uygulanmış olup 412 anket
değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı
kullanılmış olup, anketi cevaplayanların demografik özellikleri de incelenmiş
ve faktör analizi, güvenilirlik testleri, t-testi ve regresyon analizleri
yapılmıştır. Bağışta bulunmada marka imajı ve bağlılığın etkisinin olduğu, dini
ilgilenimin etkisinin ise olmadığı bulunmuştur.
Bölüm | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4 |