Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 4, 231 - 258, 29.12.2016
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.280555

Öz

Bu
araştırmanın amacı kar amacı gütmeyen insani yardım kuruluşlarının marka imajı
ile bu kuruluşlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine
etkisini incelemektir. Marka imajı, tüketicinin markaya karşı hissettiği duygu
ve düşüncelerin toplamıdır. Bağlılık, güven duygusu içerisinde kurum ile olan
ilişkiyi uzun vadeli yürütmektir. Dini ilgilenim ise bireylerin ve toplumun
değer ve tutumlarında önemli bir rol oynayan etkileyici bir unsurdur. Bu
çalışma Erzurum il sınırlarında yaşayan katılımcılara uygulanmış olup 412 anket
değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı
kullanılmış olup, anketi cevaplayanların demografik özellikleri de incelenmiş
ve faktör analizi, güvenilirlik testleri, t-testi ve regresyon analizleri
yapılmıştır. Bağışta bulunmada marka imajı ve bağlılığın etkisinin olduğu, dini
ilgilenimin etkisinin ise olmadığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Amos Jr, O. M. (1982). Empirical analysis of motives underlying individual contributions to charity. Atlantic Economic Journal, 10(4), 45-52.
  • Andreasen, A. R., ve Kotler, P. (2008). Strategic marketing for nonprofit organizations: Pearson/Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
  • Andreoni, J. (2000). The economics of philanthropy. Retrieved from
  • Bar-Tal, D. (1976). Prosocial behavior: Theory and research.
  • Batson, C. D. (2014). The altruism question: Toward a social-psychological answer: Psychology Press.
  • Beatty, S. E., Kahle, L. R., ve Homer, P. (1991). Personal values and gift-giving behaviors: A study across cultures. Journal of Business Research, 22(2), 149-157.
  • Becker-Olsen, K. L., ve Hill, R. P. (2006). The impact of sponsor fit on brand equity - The case of nonprofit service providers. Journal of Service Research, 9(1), 73-83. doi:10.1177/1094670506289532
  • Bendapudi, N., Singh, S. N., ve Bendapudi, V. (1996). Enhancing helping behavior: An integrative framework for promotion planning. the journal of marketing, 33-49.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İktisadi ve idari Bilimler Sayısı
Yazarlar

Şükrü Yapraklı

Musa Ünalan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yapraklı, Ş., & Ünalan, M. (2016). İNSANİ YARDIM KURULUŞLARININ MARKA İMAJI İLE BU KURUMLARA OLAN BAĞLILIK VE DİNİ İLGİLENİMİN BAĞIŞTA BULUNMA NİYETİNE ETKİSİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 231-258. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.280555