Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin müze
kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını
2016-2017 eğitim - öğretim yılında devlet okullarında eğitim-öğretim gören,
amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen 393 4. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin müze metaforlarını belirlemek
için nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni, verilerin
analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Sonuçta öğrencilerin “müze”
kavramına ilişkin 55 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin; tarih,
tarihi eser, tarihi yer metaforlarında yoğunlaştıkları görülmüştür.
Öğrencilerin metaforları, beş kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu
kategoriler; “koruma ve saklama, eğitim – öğretim, mekânsal algı, nesne algısı
ve diğer boyutu” ile müzeler şeklindedir. Öğrencilerin metaforları ve oluşan
kategoriler incelendiğinde müze, öğrenciler tarafından tarihsel noktası ağır
basan ve bazı objelerin toplanıp saklandığı yer olarak algılandığı görülmüş ve
öğrencilerin müzelere karşı olumlu algı geliştirdikleri fark edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |