Bu makalede; müzik eğitimi veren kurumlarda
öğrenim gören öğrencilerin toplumsal ve ekonomik konumlarının, müzik eğitimine
ilişkin tercihlerini, beklentilerini, uygulamalarını tavır ve düşüncelerini ne
ölçüde etkilediği ve farklılaştırdığının araştırılıp incelenmesiyle müzik
eğitiminin sosyolojik alt yapısının ortaya konması amaçlanmıştır. Müzik
öğretmeni olmaya aday müzik öğretmenliği öğrencileri ile müzik öğretmenlerinin
fikirlerine, görüşlerine, yorum ve tecrübelerine başvurularak, bu farklılıklar
ve eşitsizliklerin müzik eğitimine etkileri ile müzik eğitimine bakış ve algı
farklılıkları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla nicel ve nitel araştırma
tekniklerini bir arada kullanan bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
bulguları ışığında; müzik eğitimine ilişkin tercih, beklenti, uygulama, tavır
ve düşüncelerin, cinsiyet, yaş, ailelerin ve öğrencinin gelir düzeyi, aile
fertlerinin eğitim durumu, mesleği, etnik köken, doğum yeri, yaşanılan ve
yetişilen yerin kırsal mı kentsel mi olduğu gibi toplumsal ve ekonomik statüyü
ölçen değişkenler ile ilişkili olduğu anlaşılmıştır. Müzik eğitiminde daha
özgürlükçü bir alan yaratılması adına; eğitimde kullanılan müzik türlerinin
çeşitliliği sağlanmalı, farklılıklar gözetilmelidir. Ayrıca amatör müzik eğitimine
ve özel yetenek sınavlarına yönelik herkese açık, parasız kurslar desteklenmeli,
okul ve yurtların fiziki şartları, öğrencilere yapılan ekonomik yardımlar iyileştirilmeli
ve genel müzik eğitiminde kullanılan şarkı dağarcığındaki şarkı ve marşlar
gözden geçirilmelidir.
Müzik Eğitimi Müzik Sosyolojisi Müzik Eğitimi Sosyolojisi Sosyolojik Çözümleme Toplumsal Eşitsizlikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |