İnsanlar,
işletmeler tarafından mesaj bombardımanına maruz bırakıldığından, bu mesajların
hedef kitlenin dikkatini çekmesi zorlaşmaktadır. Bu sorunu çözmede kullanılan
yöntemlerden biri de ünlülerin iletişim metotlarında kullanılmasıdır.
Araştırmalar reklamlarda ünlü kullanımının hedef kitlenin dikkatini çekmede ve
ürünün satınalınmasını sağlamada önemli başarılar sağladığını ortaya
koymaktadır. Bu araştırmanın amacı, reklamlarda ünlü kullanılmasının tüketici
davranışları üzerinde ne tür bir etkiye sahip olduğunun ortaya konulmasıdır. Bu
çerçevede bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasının bulgularına göre,
ünlülerin oynadığı reklamların beğenilme düzeyi tanınmayan kişilerin oynadığı
reklamların beğenilme düzeyinden fazladır ve ünlü kişilerin oynadığı
reklamların ilgi çekme düzeyi de yüksektir. Ayrıca söz konusu ünlü, insanların
beğendiği biriyse, bu etkinin daha da arttığı görülmüştür. Özellikle
şarkıcıların oynadığı reklamlara konu olan markaların tüketicide daha çok güven
yarattığı ve ürünün satılmasını kolaylaştırdığı saptanmıştır. Reklamlarda
dikkat çeken özelliklerden biri olan "ünlü kişi", diğer özelliklere
("müzik", "slogan", "verdiği mesaj" ve
"ürünün markası") oranla daha fazla güven sağlamakta ve satınalma ile
sonuçlanmaktadır.
Firmaların hedef kitlelerine ulaşmada yaşadığı zorluklar bir taraftan,
konuyla ilgili Azerbaycan`da yapılmış bilimsel araştırmaya rastlanılmaması da
diğer taraftan araştırmanın önemliliğini ortaya koymaktadır.
Azerbaycan Reklam Ünlü Kişi Tüketici Davranışları Anket Araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 2 |