BibTex RIS Kaynak Göster

Gevheri Divanı: Sevgilinin Güzellik Tasvirinde Kullanılan Dini Unsurlar

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 2, 337 - 353, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • AKARPINAR, Bahar (2005), “Mevlana Celaleddin Rûmî‟nin Mesnevi ve Rubâiyyatında Meyve ve Üzüm Sembolleri”, Bilig, Kış/2005 s.145-164.
  • ARTUN, Erman (2005), Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • AYVAZOĞLU, Beşir (1989), İslam Estetiği ve İnsan, Çağ Yayınları, İstanbul.
  • BİLKAN, Ali Fuad; ÇETİNDAĞ, Yusuf (2006), Şeyhülislam Şairler, Hece Yayınları, Ankara.
  • CAN, Şefik (Haz.) (2003), Mevlana Celâleddin Rumi: Mesnevi Tercümesi, C.5,İstanbul.
  • ELÇİN, Şükrü (1984), Gevherî Divanı: İnceleme, Metin, Bibliyografya, Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Folklor Araştırma Dairesi, Ankara.
  • FİDAN, Hafsa (2007), Sanat ve Dinin Kadın Varlığında Buluşması “Türk İslam Sanatında Kadın İmgesi”, Milel ve Nihal, C.4, S.1
  • GÜNAY, Umay (1992), Türkiye’de Âşıklık Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • İncil'in Yuhanna Bölümü (1995), Yeni Yaşam Yay., İstanbul.
  • KILIÇ, Mahmut Erol (2004), Sufi ve Şiir, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • KOÇ, Turan (2009), İslam Estetiği, İsam Yayınları, İstanbul.
  • Kur’an-ı Kerim, Diyanet İşleri Başkanlığı Türkçe Meal.
  • KUTUP, Muhammed (1979), İslam Düşüncesinde Sanat, Fikir Yayınları, İstanbul.
  • LEVEND, Agah Sırrı (1984), Divan Edebiyatı: Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, Enderun Yayınları, İstanbul.
  • PALA, İskender (2004), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Kapı Yayınları, İstanbul.
  • SA‟LEBİ, Ebû İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrâhim en-Nisaburi (1954), Kısasü’l Enbiya= Araisü’lMecalis, Kahire : Şerike mektebe ve Matbaa Mustafa el-Babi el-Halebi ve Evladuhu, 4. Baskı.
  • SEZER, Baykan (1981), Toplum Farklılaşmaları ve Din Olayı, Edebiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul.
  • TOPRAK, Burhan(1937), (Louıs Mssignon), Din ve Sanat, Suhulet Kitabevi, İstanbul.

Gevheri Divanı: Sevgilinin Güzellik Tasvirinde Kullanılan Dini Unsurlar

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 2, 337 - 353, 01.06.2012

Öz

Bu makalede, Gevherî Dîvanı’ndan yola çıkılarak sevgilinin tasvirinde başvurulan dini unsurlar ele alınıp işlenecektir. Öncesinde dinin sanat, kadın ve edebiyat ile olan ilişkisi ile şiir diline değinilecek olan metinde, Gevherî hakkında kısa bilgilendirme de mevcuttur. Sanatıyla ve yarattıklarıyla tek bir şeye işaret eden yaratıcının, âşıklarca şiirlere konu edildiğinde de ortaya konulanın yaşanan ve inanılan olduğu aşikârdır

Kaynakça

  • AKARPINAR, Bahar (2005), “Mevlana Celaleddin Rûmî‟nin Mesnevi ve Rubâiyyatında Meyve ve Üzüm Sembolleri”, Bilig, Kış/2005 s.145-164.
  • ARTUN, Erman (2005), Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • AYVAZOĞLU, Beşir (1989), İslam Estetiği ve İnsan, Çağ Yayınları, İstanbul.
  • BİLKAN, Ali Fuad; ÇETİNDAĞ, Yusuf (2006), Şeyhülislam Şairler, Hece Yayınları, Ankara.
  • CAN, Şefik (Haz.) (2003), Mevlana Celâleddin Rumi: Mesnevi Tercümesi, C.5,İstanbul.
  • ELÇİN, Şükrü (1984), Gevherî Divanı: İnceleme, Metin, Bibliyografya, Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Folklor Araştırma Dairesi, Ankara.
  • FİDAN, Hafsa (2007), Sanat ve Dinin Kadın Varlığında Buluşması “Türk İslam Sanatında Kadın İmgesi”, Milel ve Nihal, C.4, S.1
  • GÜNAY, Umay (1992), Türkiye’de Âşıklık Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • İncil'in Yuhanna Bölümü (1995), Yeni Yaşam Yay., İstanbul.
  • KILIÇ, Mahmut Erol (2004), Sufi ve Şiir, İnsan Yayınları, İstanbul.
  • KOÇ, Turan (2009), İslam Estetiği, İsam Yayınları, İstanbul.
  • Kur’an-ı Kerim, Diyanet İşleri Başkanlığı Türkçe Meal.
  • KUTUP, Muhammed (1979), İslam Düşüncesinde Sanat, Fikir Yayınları, İstanbul.
  • LEVEND, Agah Sırrı (1984), Divan Edebiyatı: Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, Enderun Yayınları, İstanbul.
  • PALA, İskender (2004), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Kapı Yayınları, İstanbul.
  • SA‟LEBİ, Ebû İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrâhim en-Nisaburi (1954), Kısasü’l Enbiya= Araisü’lMecalis, Kahire : Şerike mektebe ve Matbaa Mustafa el-Babi el-Halebi ve Evladuhu, 4. Baskı.
  • SEZER, Baykan (1981), Toplum Farklılaşmaları ve Din Olayı, Edebiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul.
  • TOPRAK, Burhan(1937), (Louıs Mssignon), Din ve Sanat, Suhulet Kitabevi, İstanbul.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saliha Karataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, S. (2012). Gevheri Divanı: Sevgilinin Güzellik Tasvirinde Kullanılan Dini Unsurlar. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 337-353.